Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Tål inte utvikningbrudar kritik??
- Trådstartare husander
- Start datum
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.
Makten
Aktiv medlem
Nej, det behöver det inte vara. Men det är trist när det sker för att a): fotografen ska få uppmärksamhet och b): modellen ska känna sig tillräckligt sexig.David G skrev:
Om nu någon såg ut som ett luder(?) skulle det va så hemskt då?
maxzomborszki
Aktiv medlem
Martin, med all respekt, det är precis vad du har gjort. Och jag har noga läst vad du skrivit och förstår nu vad du menar, men förstå att du har uttryckt dig på ett sätt som stör folk. För att citera dig från 2006-09-02 16:13:Makten skrev:
Var har jag skrivit så? [...] Jag har inte nämnt något om prostitution, [...]
Ordet luder betyder just hora/prostituerad/sköka även om det också kan betyda en person med otyglad sexualdrift (som inte säljer sin kropp). Att använda sådana ord är mycket laddat och jag skulle vilja säga direkt kränkande för de som får den etiketten. Och även om du nu inte avsåg att säga att tjejer opererar sig för att se ut som en person som tjänar sitt leverne på att sälja sin kropp sexuellt så tycker jag det verkar mycket tveksamt att säga att de vill se ut som någon som har otyglad könsdrift. För mig är det stor skillnad om någon har för avsikt se snyggare/sexigare ut och anklaga dem (för det blir faktiskt en anklagelse när man uttrycker sig så) för att leva ett otuktligt och utsvävande sexuellt liv. (Läs noga igenom ditt eget utdrag ur SAOB om "liderlig" så ser du att det är ett kraftigt ord som knappast ger en positiv bild av någons leverne.) Hur man kan dra sådana slutsatser enbart ur en bildserie av en viss person undrar jag.Makten skrev:
Oavsett vad jag tycker om bilderna, så är det djupt tragiskt att någon vill se ut som ett luder helt frivilligt. Söta normala tjejer totalförstör sig genom att operera sig till osmakliga plastdockor. Urk...
Det är väldigt putslustigt att du aktar dig att akta dig; jag tycker man ska akta sig att svänga med uttryck och ordval som är så laddade och fulla av betydelse. Jag har nu förstått att du inte menade att kalla någon prostituerad, även om det i förlängningen blev så. Det var kanske ett missförstånd över ett olyckligt ordval och jag kan lämna det vid det.
Som jag sade är jag helt överens med dig att jag inte är helt förtjust över att folk opererar sig hur som helst, men jag är övertygad om att säga att de medvetet försöker se ut som luder och osmakliga plastdockor inte hjälper dem. Tror snarare att det får effekten av att de totalt ignorerar folk som uttrycker sig så, och vänder sig än mer mot de som ger dem bekräftelse för det utseende de valt. Var det den önskade effekten man ville uppnå?
Det är precis det som kan vara en fördom, att i förhand döma, att ha en förutfattad mening. I detta fall tycka att någon med stora silikonbröst och läppimplantat ser ut som ett luder, då har du en förutfattad mening om hur luder ser ut. Jag ska inte påstå att jag träffat många luder, men ingen av dem jag har haft oturen att springa på ser ut som de silikonstinna tjejer man ser avbildade i herrtidningar eller de så omdebatterade bilderna. Tvärtom har de varit så långt bort från den schablonen jag kunnat ana.Makten skrev:
Hur kan det vara en "fördom" att tycka något om ett visst utseende?
Däremot är det inte en fördom om man säger "jag tycker inte det är snyggt med stora bröst-/läppförstoringar", för då är det eget tyckande. Men det var faktiskt inte så du uttryckte dig till en början. Hade du gjort det hade jag inte opponerat mig, snarare varit benägen att hålla med.
JojjoGbg
Aktiv medlem
Jisses,du borde gå en kurs i vett & etikett!Makten skrev:
Och jag blir jävligt förbannad på att det sitter en massa mongon här som inte har grundläggande läsförståelse! LÄS för helvete, gissa inte vad jag menar om du inte förstår.
Du måste ha grava problem om du tror att jag tycker att modeller är fnask. Herregud vilka puckon det finns.
Vet du vad ett mongo är??
Menar du att det sitter folk här med Down´s syndrom och läser eller en massa folk från Kongo-Kinshasa?
Ubbe 1
Aktiv medlem
Som vanligt...
Att det alltid tenderar att spåra ur då trådarna blir "för" långa. Detta fenomen verkar vara mer regel än undantag här på forumet..eller. Plötsligt åsidosätts ursprungstråden till förmån för pajkastning på sandlådenivå. Om jag skriver något i en tråd, så åsyftar jag att vara så tydlig som möjligt. Detta för att undvika att jag feltolkas. Om jag, detta till trots, feltolkas så försöker jag att förtydliga mig ytterliggare i ett nytt inlägg. Då utan att verbalt spåra ur med svordommar och diverse skällsord.. Uppenbarligen är detta svårare för vissa, än andra. Slutligen så tycker jag att det är på sin plats att man står för vad man skriver. Att vända kappan...efter reaktionerna på sitt tidigare inlägg, visar bara på att man inte tänker efter före man framfört sin åsikt.
Att det alltid tenderar att spåra ur då trådarna blir "för" långa. Detta fenomen verkar vara mer regel än undantag här på forumet..eller. Plötsligt åsidosätts ursprungstråden till förmån för pajkastning på sandlådenivå. Om jag skriver något i en tråd, så åsyftar jag att vara så tydlig som möjligt. Detta för att undvika att jag feltolkas. Om jag, detta till trots, feltolkas så försöker jag att förtydliga mig ytterliggare i ett nytt inlägg. Då utan att verbalt spåra ur med svordommar och diverse skällsord.. Uppenbarligen är detta svårare för vissa, än andra. Slutligen så tycker jag att det är på sin plats att man står för vad man skriver. Att vända kappan...efter reaktionerna på sitt tidigare inlägg, visar bara på att man inte tänker efter före man framfört sin åsikt.
Makten
Aktiv medlem
Var ser du ordet prostitution? Som vanligt, det är DIN tolkning av "luder" som är felaktig. Läs gärna utdraget ur SAOB som jag postade. Lösaktig är inte samma sak som prostituerad.maxzomborszki skrev:
Martin, med all respekt, det är precis vad du har gjort. Och jag har noga läst vad du skrivit och förstår nu vad du menar, men förstå att du har uttryckt dig på ett sätt som stör folk. För att citera dig från 2006-09-02 16:13:
Just det. Kan också betyda. Varför väljer du då att tolka det som det första?Ordet luder betyder just hora/prostituerad/sköka även om det också kan betyda en person med otyglad sexualdrift (som inte säljer sin kropp).
Jag skulle aldrig välja ordet "luder" som beskrivning av en prostituerad.
Jag är inte religiös, så jag förstår inte det där med att akta sig för att använda vissa "känsliga" ord faktiskt. Det är precis så de ser ut ibland, och varför ska jag behöva linda in orden då? Jag tycker på mitt sätt, och jag är inte det minsta rädd för att tala om det. Sen får du tycka på ditt sätt, men tolka inte mina ord precis som du vill.Att använda sådana ord är mycket laddat och jag skulle vilja säga direkt kränkande för de som får den etiketten. Och även om du nu inte avsåg att säga att tjejer opererar sig för att se ut som en person som tjänar sitt leverne på att sälja sin kropp sexuellt så tycker jag det verkar mycket tveksamt att säga att de vill se ut som någon som har otyglad könsdrift. För mig är det stor skillnad om någon har för avsikt se snyggare/sexigare ut och anklaga dem (för det blir faktiskt en anklagelse när man uttrycker sig så) för att leva ett otuktligt och utsvävande sexuellt liv. (Läs noga igenom ditt eget utdrag ur SAOB om "liderlig" så ser du att det är ett kraftigt ord som knappast ger en positiv bild av någons leverne.) Hur man kan dra sådana slutsatser enbart ur en bildserie av en viss person undrar jag.
Det är en jäkla skillnad på "se ut" och "vara".
Det blev inte i förlängningen så. Det var DU som tolkade det så, och det har ingen förankring i sanningen.Det är väldigt putslustigt att du aktar dig att akta dig; jag tycker man ska akta sig att svänga med uttryck och ordval som är så laddade och fulla av betydelse. Jag har nu förstått att du inte menade att kalla någon prostituerad, även om det i förlängningen blev så. Det var kanske ett missförstånd över ett olyckligt ordval och jag kan lämna det vid det.
Orden är inte laddade för mig. Det kanske är därför jag inte tillskriver dem meningar de inte har också?
Jag trodde det var fotograferna som läste här.Som jag sade är jag helt överens med dig att jag inte är helt förtjust över att folk opererar sig hur som helst, men jag är övertygad om att säga att de medvetet försöker se ut som luder och osmakliga plastdockor inte hjälper dem. Tror snarare att det får effekten av att de totalt ignorerar folk som uttrycker sig så, och vänder sig än mer mot de som ger dem bekräftelse för det utseende de valt. Var det den önskade effekten man ville uppnå?
Jag skriver inte för att hjälpa någon heller. Jag bara uttrycker min åsikt, och det har vissa tydligen stora problem att acceptera:-(
Jag tycker att det stämmer jättebra. Tjejer som knullar runt med allt och alla ser ut som luder, och det är ju också precis vad de är.Det är precis det som kan vara en fördom, att i förhand döma, att ha en förutfattad mening. I detta fall tycka att någon med stora silikonbröst och läppimplantat ser ut som ett luder, då har du en förutfattad mening om hur luder ser ut. Jag ska inte påstå att jag träffat många luder, men ingen av dem jag har haft oturen att springa på ser ut som de silikonstinna tjejer man ser avbildade i herrtidningar eller de så omdebatterade bilderna. Tvärtom har de varit så långt bort från den schablonen jag kunnat ana.
På precis samma sätt brukar killar som gör samma sak se ut som "players", vilket de också är. Lika illa det.
Edit: Ja just det, luder = prostituerad för dig. Inte konstigt att du hojtar om fördomar då.
Senast ändrad:
Makten
Aktiv medlem
Ja, och jag har redan bett om ursäkt för det, om du läser lite högre upp.JojjoGbg skrev:
Jisses,du borde gå en kurs i vett & etikett!
Vet du vad ett mongo är??
Menar du att det sitter folk här med Down´s syndrom och läser eller en massa folk från Kongo-Kinshasa?
Det försöker jag också, men när man gång på gång av helt olika personer totalt feltolkas för att de inte läser ordentligt så blir jag förbannad.Ubbe 1 skrev:
Är det något jag gör så är det att stå för vad jag skriver och tycker.
Palletheking
Aktiv medlem
Jag tror mig ha förstått andemeningen i ditt resonemang och håller till stora delar med. Du uttrycker dig ibland lite fränt samt sticker ut hakan med dina åsikter. Inget fel i det. Men då får man ibland räkna med både lite småjabbar tillbaka, och även rena käftsmällar mellan varven. Här på fotosidan finns helt klart en tendens att tro det värsta om folk och missförstånden blir tyvärr allt för många.Makten skrev:
Ja, och jag har redan bett om ursäkt för det, om du läser lite högre upp.
Det försöker jag också, men när man gång på gång av helt olika personer totalt feltolkas för att de inte läser ordentligt så blir jag förbannad.
Är det något jag gör så är det att stå för vad jag skriver och tycker.
Makten
Aktiv medlem
Ja, så är det nog. Så fort man använder ett ord som sticker lite i ögonen på moralmaffian så tolkar de allt man skrivit väldigt negativt:-(paul innergård skrev:
Jag tror mig ha förstått andemeningen i ditt resonemang och håller till stora delar med. Du uttrycker dig ibland lite fränt samt sticker ut hakan med dina åsikter. Inget fel i det. Men då får man ibland räkna med både lite småjabbar tillbaka, och även rena käftsmällar mellan varven. Här på fotosidan finns helt klart en tendens att tro det värsta om folk och missförstånden blir tyvärr allt för många.
maxzomborszki
Aktiv medlem
Ursäkta?!? Hur kan den vara felaktig? Det är ju precis vad den ordbok med stort O som du valt att dra upp säger det kan betyda. Möjligtvis är det ett missförstånd, kanske på att du inte varit tydlig nog med användingen av ett för många laddat ord. Precis vad jag ville säga med att akta sig med hur man slänger sig med uttryck och sade det i all välmening. (Jag ska inte komma med goda och välmenande råd till dig i framtiden då du inte verkar önska dem. Det är ok, jag kan lägga min tid på andra).Makten skrev:
Var ser du ordet prostitution? Som vanligt, det är DIN tolkning av "luder" som är felaktig.
Istället får man höra att du inte är religiös. Var får du referensen till religion ifrån? För att jag försöker ha respekt för andra personer när man ska uttrycka sig? Jag är inte heller religiös. Vart vill du komma? Vad ska jag läsa in mellan raderna för att inte missförstå dig nu?
Du verkar inte förstå att folks reaktion mot vad du skriver är sättet du skriver det på.
Just det. Kan också betyda. Varför väljer du då att tolka det som det första?
Det blev inte i förlängningen så. Det var DU som tolkade det så, och det har ingen förankring i sanningen.
Martin, nu börjar du med rent och kvalificerat skitsnack. Några rader upp hävdar du att det även kan ha betydelsen prostituerad och klankar ned på mig för att jag (tillsammans med många andra) även gjorde den tolkningen istället för "bara" kvinna med otyglad sexdrift som du valde mena, sen saknar det helt sanning, och nu säger du att andra tillskrivit ordet en mining det inte har?Orden är inte laddade för mig. Det kanske är därför jag inte tillskriver dem meningar de inte har också?
Lägg ned! >:-(
Sluta beskylla andra för att inte läsa vad du skriver, du ger sken av att själv ha grava svårigheter med det och dessutom samtidigt önska att folk förstår vad du menar mellan raderna när du uttrycker dig på ett provkativt sätt.
Fortsätt du uttrycka din åsikt, och vi andra som inte håller med dig har uttryckt VÅRA åsikter om HUR du uttryckt dig. Det verkar du ha svårt att acceptera!Jag bara uttrycker min åsikt, och det har vissa tydligen stora problem att acceptera:-(
Så nu är en tolkning som SAOB listar helt plötsligt en fördom men det du nyss uttryckte var det inte?Edit: Ja just det, luder = prostituerad för dig. Inte konstigt att du hojtar om fördomar då.
Jag var tidigare inte benägen att hålla med när någon sade "omoget", men du har överbevisat mig. :-(
maxzomborszki
Aktiv medlem
Tack för att du utnämnt mig och några till till "moralmaffian".Makten skrev:
Så fort man använder ett ord som sticker lite i ögonen på moralmaffian så tolkar de allt man skrivit väldigt negativt
Och mina åsikter om vad du skriver baserar sig inte enbart, och framför allt inte främst, på hur du använder ordet "luder" utan hur du agerat i stort.
Jag tycker mig se att du tolkade det jag skrev väldigt negativt. Så lek offer hur mycket du vill och beklaga dig över "moralmaffian", du har bäddat för detta alldeles själv.
maxzomborszki
Aktiv medlem
Ok, jag vet att jag lovade att inte komma med fler oombedda råd, men som medmänniska kan jag bara inte låta det gå förbi när du själv i princip lagt fram svaret. Så här kommer det sista genom din vidare vandring i livet:Makten skrev:
Det försöker jag också, men när man gång på gång av helt olika personer totalt feltolkas för att de inte läser ordentligt så blir jag förbannad.
Om flera helt olika personer misstolkar samma sak, tänk då efter om det kanske finns någon grund till det hela som du kan påverka. Det är inget fel att bli förbannad, men om du inte vill bli det och kan påverka det så har du ett val.
Artificiell
Aktiv medlem
I min värld betyder bildkritik att man får acceptera såväl söta som beska kommentarer, i båda riktningarna. Varför bry sig om vad vissa fotografer tycker om ens kommentarer, de är väl lika riktiga och (förhoppningsvis) ärliga ändå? Huvudsaken är att man själv tänkt till innan man knackar in kommentaren. För *det* krävs ändå viss tankemöda och i vissa fall kurage. I båda fallen utvecklar man sitt bildseende. Steg för steg. Reaktionerna är därför närmast oväsentliga - åtminstone om man värnar sin egen utvecklinghusander skrev:
Så jag vill veta vad bildkritik betyder på fotosidan.
Makten
Aktiv medlem
Max>>
Om vi nu först reder ut detta med det väldigt obekväma ordet som omtalats, så ser jag det såhär; vi börjar med SAOB igen:
"BETYDELSE: kvinna som (mot betalning) bedriver yrkesmässig otukt, prostituerad kvinna (jfr GAT-FLICKA, GLÄDJE-FLICKA, HORA, sbst. 1; äv. i uttr. offentlig sköka); äv. allmännare: otuktig l. lösaktig kvinna (som har l. haft en l. flera lösa könsförbindelser), slinka, slyna; ngn gg äv. om prostituerad homosexuell man"
Det fetstilta är den enda användning som jag kommit i kontakt med angående detta ord. Det var klantigt att referera till beskrivningen ovan, eftersom den börjar med den betydelse som jag inte menar att ordet har, det får jag medge.
Hur som helst hade jag väl kunnat skriva "hora" eller vad som helst egentligen. Bimbo hade väl gått bra också.
Felet ligger i att jag inte får tycka att en människa ser ut på ett visst sätt enligt dig och andra. Varför får jag inte det? För att det är moraliskt oriktigt?
Ja må ha uttryckt mig illa, men det beror på att man blir överöst med skit när man tycker något avvikande här. När jag blir arg så borde jag låta bli att skriva, men då har tråden blivit hundra sidor lång sen när jag lugnat mig, så jag skriver ofta direkt. Det är antagligen dumt.
Om vi nu först reder ut detta med det väldigt obekväma ordet som omtalats, så ser jag det såhär; vi börjar med SAOB igen:
"BETYDELSE: kvinna som (mot betalning) bedriver yrkesmässig otukt, prostituerad kvinna (jfr GAT-FLICKA, GLÄDJE-FLICKA, HORA, sbst. 1; äv. i uttr. offentlig sköka); äv. allmännare: otuktig l. lösaktig kvinna (som har l. haft en l. flera lösa könsförbindelser), slinka, slyna; ngn gg äv. om prostituerad homosexuell man"
Det fetstilta är den enda användning som jag kommit i kontakt med angående detta ord. Det var klantigt att referera till beskrivningen ovan, eftersom den börjar med den betydelse som jag inte menar att ordet har, det får jag medge.
Hur som helst hade jag väl kunnat skriva "hora" eller vad som helst egentligen. Bimbo hade väl gått bra också.
Felet ligger i att jag inte får tycka att en människa ser ut på ett visst sätt enligt dig och andra. Varför får jag inte det? För att det är moraliskt oriktigt?
Ja må ha uttryckt mig illa, men det beror på att man blir överöst med skit när man tycker något avvikande här. När jag blir arg så borde jag låta bli att skriva, men då har tråden blivit hundra sidor lång sen när jag lugnat mig, så jag skriver ofta direkt. Det är antagligen dumt.
KGS
Aktiv medlem
En del verkar använda forum enligt Arne Ankas princip... då går det som det går.
För övrigt behöver inga "utvikningsbrudar" eller andra modeller ta emot kritik för sitt utseende på en fotosite som Fotosidan. Här diskuterar vi bilderna och är det levande motiv kan vi gott visa hänsyn o inte tvåla till nån stackars modell.
Den som kritiserar har ingen aning om personen på bilden läser kritiken, den vet inte om modellen ställde upp som en engångsgrej eller om det är något som syftar till en karriär.
Kritiserar man smink, val av kläder och kanske frisyr så är det saker som modellen kan ändra på om hon/han vill, men skriv en rad om att modellen har stor näsa, fula ben, är för mager eller för tjock, så kan du ha förstört ett helt liv för en ung person.
Vill du som kritiker av en sketen bild ta på dej det? Vilken kritiker har den rätten?
OBS! öppna frågor, inte riktade till någon särskild person.
För övrigt behöver inga "utvikningsbrudar" eller andra modeller ta emot kritik för sitt utseende på en fotosite som Fotosidan. Här diskuterar vi bilderna och är det levande motiv kan vi gott visa hänsyn o inte tvåla till nån stackars modell.
Den som kritiserar har ingen aning om personen på bilden läser kritiken, den vet inte om modellen ställde upp som en engångsgrej eller om det är något som syftar till en karriär.
Kritiserar man smink, val av kläder och kanske frisyr så är det saker som modellen kan ändra på om hon/han vill, men skriv en rad om att modellen har stor näsa, fula ben, är för mager eller för tjock, så kan du ha förstört ett helt liv för en ung person.
Vill du som kritiker av en sketen bild ta på dej det? Vilken kritiker har den rätten?
Makten
Aktiv medlem
Jag håller helt med. Man ska givetvis inte kritisera en enskild modell, men man måste ju kunna tycka att vissa saker ser illa ut?HDFS) (KGS skrev:
En del verkar använda forum enligt Arne Ankas princip... då går det som det går.
Min egen "kritik" i tråden handlar mest om hur jag tycker att det är beklagligt att man objektifierar kvinnan med den typ av bilder som diskuteras. Det beror både på fotografen och på modellen, och det ena genererar det andra. Det blir en dålig spiral med värre och värre attributanspelningar, och snart är det ren porr. Ta en titt på den här bilden som jag grävde fram till exempel. Den är av ungefär samma kaliber som vissa FS-bilder, men den ligger på en ren porrsida (själva bilden innehåller inget naket):
http://www.bullz-eye.com/gnd/2006/05Eryn/image.asp?theFile=01
Ser ni skillnaden? Inte jag heller. Det är bara det att den här är menad att vara sexuellt upphetsande, medan fotografer på FS som tar liknande bilder påstår att det är "konst". Ja, eller hur. Blickfång möjligen.
Visst, det är en jättefin bild också. Men det är inte av den anledningen folk tittar på den.
maxzomborszki
Aktiv medlem
Absolut inte, du får tycka vad du vill, det är en frihet vi har i detta land och som jag mer än gärna försvarar.Makten skrev:
Problemet kan uppstå när man uttrycker sitt tyckande. Det finns flera sätt att uttrycka sig på och det var endast det och inget annat jag menade med när jag sade att jag aktar mig att ta vissa ord i mun. Budskapet går lätt förlorat om det framförs på ett sätt som inte vill tränga igenom till mottagaren eller kanske till och med retar upp mottagaren och omgivningen. Även om jag ofta gör misstag själv försöker jag komma ihåg att ställa mig själv frågan: "Vad är viktigast, budskapet eller hur jag tänkte säga det just nu?" Eftersom jag oftast öppnar min mun för att förmedla ett budskap får jag kanske skriva om utförandet.
För mig ligger inget fel i vad du tycker, eller om ditt tyckande skulle vara moraliskt oriktigt eller ej (vilket jag inte tycker det är i detta fall), utan hur det framförs. Du har sagt att du ångrar att du tog i med kraftord lite tidigare och att du inte menade vad jag uppfattade med ett olyckligt ordval. Bättre förklaring kan jag inte få och jag är ledsen om jag lät grinig och tvär, det var inte min avsikt.
Just ordet luder har vad jag kan uttolka ur ordboken med beteende att göra och inte utseende. Att göra en koppling mellan ett beteende och utseende bygger på någon form av förutfattad mening. Folk av annan mening kommer inte hålla med, därav osämjan, men jag förstår att vi rett ut vad som avsågs och det är ok för min del.
(Sen, bara för att ha sagt det, behöver inte alla förutfattade meningar vara av ondo, utan dem skulle vi nog ha svårt att hantera nya situationer. Förutfattade meningar är ju just det, en bild av någonting innan vi kunnat bilda oss en egen uppfattning. Man ska bara se till att de förutfattade meningarna inte styr en för mycket i bildandet av egen uppfattning. Ofta är det inte riktigt eller ens alls som man trott, även om det händer att ens fördomar besannas ibland!)
Jag tycker KG formulerar det väldigt bra i vad man kan tänka på när man skriver i tex forum. En tumregel man kan utgå ifrån när man agerar är att agera mot andra som man vill att andra ska agera mot en själv. Det låter som någon drygt självgod metod, men jag tycker den är förvånansvärt effektiv och tror på den.
En annan metod är att tänka efter om man skulle säga samma sak till personen om de stod framför ansiktet på en själv eller om man kanske skulle sagt det på ett annat sätt.
Även om jag är en stor fan av Arne Anka så är han nog det största varnande exemplet för mig!
KGS
Aktiv medlem
Makten skrev:
Ser ni skillnaden?
Skillnaden är inramningen. Fotosidan är en seriös sida för fotointresserade, det ger automagiskt bilderna en "kvalitetsstämpel" som de inte får, ens om det är samma bilder, om de presenteras på en porrsite. Å andra sidan händer det att riktigt bra bilder hamnar som "omslagsbilder" för porrsiter. Troligen stulna bilder som används för att locka in folk.
Själv blev jag bannad från en site en gång för att jag la upp en bild av Odd Nerdrum. Ett ganska tydligt självporträtt om man säger så. Och det var inte för det uppenbara upphovsrättsbrottet jag blev bannad *s*. Rätt bild på rätt plats = grönt ljus. Rätt bild på fel plats = rött kort
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.