maxzomborszki skrev:
Vad ville du ha sagt med detta utdrag från SAOB?
Om du ska slå upp "liderlig" åt oss kan du väl även göra oss tjänsten att slå upp "sköka":
BETYDELSE: kvinna som (mot betalning) bedriver yrkesmässig otukt, prostituerad kvinna (jfr GAT-FLICKA, GLÄDJE-FLICKA, HORA, sbst. 1; äv. i uttr. offentlig sköka); äv. allmännare: otuktig l. lösaktig kvinna (som har l. haft en l. flera lösa könsförbindelser), slinka, slyna; ngn gg äv. om prostituerad homosexuell man
Och varför någon ska behöva bli jämförd med horor och prostituerade för att de har valt att operera sin kropp ställer jag mig mycket frågande till.
Jag håller inte heller med om deras val, men jag aktar mig väldigt noga att göra sådana jämförelser av ren respekt för dem och deras val.
Själv aktar jag mig för att akta mig så jäkla mycket.
Det är inte själva opererandet som gör att man ser ut som ett luder, vilket det kanske verkade som att jag tyckte. Denna framtoning får man snarare om man likt vissa modeller går in för att se så dumkåt ut som möjligt, och det är inte sällan dessa också har gjort bröstförstoringar. Det är ju inte direkt de fula människorna som plastikopererar sig, vilket man kunnat tro. Det är istället de stackare som verkar finna sitt självförtroende endast i sitt utseende, och att detta måste vara perfekt och sexigt. Det är tragiskt tycker jag, men alla får ju tycka vad de vill. I mina ögon ser man ut som just ett luder om man framhäver sig på ett sådant sätt.
Jag
beskyller dem inte, men tycker som sagt att det är en jävligt tråkig utveckling, och inte blir det bättre av att diverse hobbyfotografer insett att det är ett fint sätt att locka tittare att välja modeller som ser ut på det viset, och sedan få dem att posera så att det verkligen bara ser ut som mjukporr.
HDFS) (KGS skrev:
Och hur f-n ser ett luder ut? Vad är det som gör att den som opererar sej ser ut som någon som säljer sin kropp?
Det är ju just vad de gör, på sätt och vis. De får troligen fler modelljobb om de har stora bröst, och då har de ju sålt sig på ett sexuellt plan. Man kan också säga att man säljer sin kropp visuellt, och får därav betalt med mer uppmärksamhet.
Jag talar då förstås inte om dem som opererar sig för att de rent av saknar tillstymmelse till bröst eller så, utan om dem som redan ser bra ut.
Du e ju så full i fördomar att du säkert tror på alla blondinhistorier också. Jag vet att åtminstone en av dem inte är helt sann, så det så!
Hur kan det vara en "fördom" att tycka något om ett visst utseende? Är det en fördom att man inte gillar blå bilar också?
En fördom är när man drar
slutsatser om något eller någon på bristfälliga grunder. Jag har inte dragit några slutsatser.