ANNONS
Annons

Systemdigital under 10 000:-

Produkter
(logga in för att koppla)
AlfaGTV skrev:
Det må vara hur det vill med kromatisk abberation, men att jämföra en EOS 20D bild med en från 300D verkar väl vara till favör för den senares optik? Tror du inte Kim???
Dessutom är bilden från 20D /17-35/2.8L tagen vid bländare 7,1 typ "SweetSpot" för den linsen

MVH /Micke
Opps, det blev liiiite fel där...ursäkta :D

edit: någon egentlig favör för det senare objektivet är det inte dock, 20D avslöjar bristerna i optiken mer än vad 300D kan göra.

Senast ändrad:
I min lilla analoga fantasivärld så låter det smart att köpa en D30 + 17-40L, fota flitigt och spara pengar till ett hus som släpps efter 20D. Slipper vänta med att fota,= är en mer mogen fotograf när ett bättre hus inköps + en optik man redan äger och känner, en lins som också håller långa mått,,

Så kan jag tänka i sakfrågan,,,

Mvh Niclas,

Är det jag som är blind.. vart hittar man objektivkategorin på B&H i USA? Tänkte kolla den där 17-40L.. om man ändå ska beställa 70-300 APO kan man ju lika gärna köra båda på samma gång.

Någon som beställt kamera från USA och sedan fått fel på den (300D) och sedan lyckats serva den genom att skicka tillbaka och betala för frakten fram och tillbaka?

// Jocke

Tokinan är bra och mycket prisvärd.

Du kommer ju dock att sakna lite mellan 35mm och 70mm. En Tamron 28-75/2.8 där kanske? ;-) (Iaf lite senare.)

Är det mycket som fattas mellan 35 och 70? Det låter ju inte speciellt mycket direkt..? Man tappar väl 3,5 ggr zoom bara? Knata några steg framåt och klart? ;)

// Jocke

Mums, den gluggen finns för 1350 kr på B&H exkl rabatten på 20 dollar också, som man dock kan glömma...

// Jocke

Oki, fast det får nog bli senare, får börja med detta nu och se vad som händer framöver. Bara jag kan fota och testa.

Vad för 50:a ska man kolla på? Någon speciell? Antar att det inte finns så mycket annat än 17-35 som täcker högre? har försökt kikat, men det är typ bara 18-50 4L som Kim föreslog, men den är ju 3+ ggr så dyr.

Alla som har kamerahus till salu, 300D, skicka mig ett mejl ;)

// Jocke

Joakim A skrev:
Är det mycket som fattas mellan 35 och 70? Det låter ju inte speciellt mycket direkt..? Man tappar väl 3,5 ggr zoom bara? Knata några steg framåt och klart? ;)

// Jocke

Komplettera med en fast 50:a Typ 1,8 eller någe. Skitrolig glugg att fota med. När du väl har den så fattar du inte varför du inte skaffade den tidigare...

/Nisse Ghandi

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar