Annons

Systemdigital under 10 000:-

Produkter
(logga in för att koppla)
Får väl kika på 10D också då.. :) Kostar ngn tusing mer, men kanske känns och håller bättre..

(Inom parentes igen: Cosina 19-35/3.5-4.5 vs Tokina 19-35/3.5-4.5?)

Joakim A skrev:
Sen är det för länge tills mässan också, så vänta kan man ju inte göra ;)

Ska åka in och kika på lite modeller imorrn om d går.. riktigt sugen på att få fota lite nu, lite som dykabstinens ;)

// Jocke

Usch, dykabstinens... har splajdans ny utrustning som väntar på att få bli blött... Men det är ett tag kvar.

/Karin

Joakim A skrev:
Hmm, ja har tafsat lite på D70 och 300D och det är ju plast alltihop, så isåfall får man nog lägga mer på 10D som jag också kännt lite på, den är av metall. 300D vs D70 tycker jag väger väldigt, väldigt lika. Dock kan man fixa vertikalgrepp på 300D, vilket gör att den går att hålla lite bättre. ISO 100 finns inte på D70 heller, så ett svagt övertag för 300D känner jag.

Visst är D70:an i plast, men jag är så otroligt nöjd med min som jag fick igår. Det enda "aber" som upplever är att den inte är större (jag är stor) än vad den är, men det är lyxproblem ;)

snysop skrev:
PS Nope, tänker inte heller hoppa i plurret med kameran! Blir nog att köpa en billig beg. UV-kamera med ext. blixt. Har sett att de går att få för runt 4000-5000:-

Jag har en MotorMarine-IIex i mycket fint skick till försäljning (med en massa tillbehör och liknande). Jag slumpar bort den så...

Robert, tack för dina åsikter! Har Nikon någon plåtburk? Eller kommer man upp i övre 15 000-klassen då?

Ja, D100 är ju byggd i metall, men den är dyrare och den har väl endast ett par fördelar över D70:n, som åxå har ett antal fördelar över D100.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar