Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Synonym för Manipulering

Produkter
(logga in för att koppla)
Hur skulle du gjort för att skildra verkligheten bättre än vad Janne gjorde den kvällen med just den bilden? Är det överhuvudtaget möjligt att med din definition ta en dokumentär bild just där?

Hmm. Jag skulle vilja fota motivet med bländare 22, 2 minuter, uvfilter med ett gäng alternativexponeringar, men det hade nog inte blivit mer dokumentärt. Skulle jag vilja ta en dokumentärbild därifrån skulle jag nog valt en snabbare tid med större bländare, om det sen skulle funka vet jag inte för jag är som sagt inte haj på genren.

Bländare 4 och kortare tid hade gett en mer realistisk effekt. Stjärnan hade inte funnits där då. Nu tror jag blänaren var 16.
Det kortare skärpedjupet som en större bländare hade givit hade även det bidragit till en mer verklighetsnära bild.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar