Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
synka flera blixtar via sladd
- Trådstartare meph8
- Start datum
tobias.e
Aktiv medlem
Om du har två likadana blixtar finns det en synk-förgrening som ser ut som en litne mina (1 till tre kontakter) från Hama. Tror den brukar kosta runt ett par hundra kronor.
Jag använder själv en sådna när jag vill använda mina studioblixtar tillsammans med trådlös e-ttl. synksladd + tejp över slavtändaren funkar för att få studioblixtarna att lösa ut på riktiga blixten istället för förblixten.
Jag skulle tro att det inte är några problem att blanda blixtar med olika spänning, men lovar förstås inget. Själv blandar jag Elinchrom (5v) med Hama (tror den är 12v) utan problem.
Jag använder själv en sådna när jag vill använda mina studioblixtar tillsammans med trådlös e-ttl. synksladd + tejp över slavtändaren funkar för att få studioblixtarna att lösa ut på riktiga blixten istället för förblixten.
Jag skulle tro att det inte är några problem att blanda blixtar med olika spänning, men lovar förstås inget. Själv blandar jag Elinchrom (5v) med Hama (tror den är 12v) utan problem.
Greve Nickon
Aktiv medlem
meph8 skrev:
Hej
Ja normalt så slavar mina blixtar vi infra avkännaren. Men igår så stod modellen
framför en blixt som skulle belysa bakgrunden.
Den funka ibland, ibland inte.
I ett sånt fall skulle en sladd varit mycket
bra.
I sådana lägen så kan man lösa det med en lös slavtändare som man kan sätta på en vanlig syncsladd och lägger vid siddan om. Det är lättare än att gömma en sladd hela vägen till kameran.
Man kan köpa en sån får någon hundralapp på tex Photax.se
Greven