Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Sveriges vanligaste fågel, suddmesen
- Trådstartare pallep
- Start datum
Jonas L. Svensson
Aktiv medlem
Det här är nog favoriten bland mina suddfåglar. Brukar spara suddfågelbilder i särskild mapp för att använda till fågelfotofrågor, så jag har ett digert arkiv. Tack Emma för en kul tråd. Kamikazemesen påväg rakt in i trädet är ju obetalbar!
PS. 10 poäng till den som identifierar arten, 20 för platsen! (Deltagare i 2008 års umebirdrace är ajtomatiskt diskvalificerade).
nu vill vi ju ha ett svar också .
//jonas
Garp
Medlem
nu vill vi ju ha ett svar också .
//jonas
Jepp, helt rätt. En hona bofink e de.
ztenlund
Aktiv medlem
Den här var så snabb att sudda iväg att det bara blev lite snöflingor kvar.
Haha, den var härlig. Fast det är ju fusk för bilden är ju skarp, dock utan fågel.
För övrigt tycker jag att Kamikaze-suddmesen som återfinns på förra sidan är en riktig fullpoängare i sin art.
Falumas
Aktiv medlem
Suddjumbo..!!??
Noop, en suddjumbo lämnar efter sig fyra suddspår.
/Karl
pallep
Aktiv medlem
Nej, nej, nej.....
Ouch den sved, hoppas du fick någon bild med stilla fågel.
PeBro
Aktiv medlem
Ouch den sved, hoppas du fick någon bild med stilla fågel.
Jag tycker bilden är lite kul, kungsörnen började väl tröttna på oss fotografer, därav nej, nej, nej... nu får det vara nog!
Jodå, jag fick ett gäng skarpa också!
Mops
Medlem
Klart en av de bästa trådarna här på forumet! *Applåd*
Tänkte jag får väl också bidra med en suddmes, eller i alla fall en av dess långväga kusiner; Bryggatrossen!
Var i USA i vintras och hade precis tagit en del fina bilder på albatrossar ute på en pir i närheten av Los Angeles.
På väg in så fick jag syn på en fiskjagande albatross ovanför mig, den cirklade några gånger och störtdök precis när jag fått upp kameran.
Resultatet? Tja... Jag ska inte klaga på timingen i alla fall.
Tänkte jag får väl också bidra med en suddmes, eller i alla fall en av dess långväga kusiner; Bryggatrossen!
Var i USA i vintras och hade precis tagit en del fina bilder på albatrossar ute på en pir i närheten av Los Angeles.
På väg in så fick jag syn på en fiskjagande albatross ovanför mig, den cirklade några gånger och störtdök precis när jag fått upp kameran.
Resultatet? Tja... Jag ska inte klaga på timingen i alla fall.
Bilagor
Korpkraxarn
Aktiv medlem
Återupplivar den här roliga tråden med några riktiga suddisar. De allra första suddpungmesarna. Men trots suddigheten är de ena hejare på att bygga bon.
P.S. För alla er suddmesjägare har jag kommit på de två knep man kan andvända för att se dem. Lång slutartid eller en uselt långsam autofokus. I mitt fall andvände jag den sista...
P.S. För alla er suddmesjägare har jag kommit på de två knep man kan andvända för att se dem. Lång slutartid eller en uselt långsam autofokus. I mitt fall andvände jag den sista...
Bilagor