Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Sverigeresan2 ?
- Trådstartare Mange717
- Start datum
AnWi
Aktiv medlem
mill skrev:
sätt gps på bosse =)
Bosse vet nog var han är. Det är vi som inte vet.
chajo
Aktiv medlem
Fråga till Ladyspawn
Maria! Har du tagit dina Bossebilder nu eller väntar du honom tillbaka även senare? Såg att ditt namn fanns ganska långt ner. Om du redan tagit bilder så är det väl lika bra att möblera om listan så att den stämmer?
Ladyspawn skrev:
Idag lämnar Bosse Trollhättan och åker vidare till Lars i Örebro.
Hoppas att resten av resan går bättre än den gjort hittills så alla sköter sig med sin vecka och ingen mer snor honom.
Maria! Har du tagit dina Bossebilder nu eller väntar du honom tillbaka även senare? Såg att ditt namn fanns ganska långt ner. Om du redan tagit bilder så är det väl lika bra att möblera om listan så att den stämmer?
videochild
Aktiv medlem
Hej,
Jag ser att jag kommer att få Bosse snart.... ser fram emot det!
Jag har varit dålig på att hänga med... hur funkar det när jag ska skicka vidare den?
Hur länge får jag ha honom???
Jag har varit dålig på att hänga med... hur funkar det när jag ska skicka vidare den?
mill
Aktiv medlem
AnWi skrev:
Bosse vet nog var han är. Det är vi som inte vet.
.. o därför ska bosse ha en sändare på sig.
AnWi
Aktiv medlem
mill skrev:
.. o därför ska bosse ha en sändare på sig.
Vissa åkerier kör ett tillägg i sina mobiler så att de hela tiden vet var de finns (och därmed bilarna är det tänkt). Tror bara att det är ganska dyrt. Annars fungerar det ju i hela landet.
I övrigt finns väl bara halsband som man sätter på vilda djur, som björnar mm. Då får man jaga omkring som en TV-spanare med en stor antenn.
Synd att det inte finns ett smidigt system. Tänk att kunna har en kartbild som visar var Bosse är. Det vore läckert.
/AnWi
Grönbeck
Aktiv medlem
Re: Fråga till Ladyspawn
Nej Maria har inte tagit sina bilder.
Hon var nr 24 på listan förut när jag var nr 22 men bad att få byta speciellt för att slippa vara så tätt inpå mig. Om vi tar våra bilder samtidigt så är det ju inte lika kul, då kan ju en av oss lika gärna hoppa av resan eftersom bilderna i praktiken kommer bli likadana då vi fotar mycket tillsammans och påverkar varandra i vårt fotande. Dessutom är det ju roligare om vi får honom under olika årstider.
Så hon tänker behålla sin plats på listan.
chajo skrev:
Hon var nr 24 på listan förut när jag var nr 22 men bad att få byta speciellt för att slippa vara så tätt inpå mig. Om vi tar våra bilder samtidigt så är det ju inte lika kul, då kan ju en av oss lika gärna hoppa av resan eftersom bilderna i praktiken kommer bli likadana då vi fotar mycket tillsammans och påverkar varandra i vårt fotande. Dessutom är det ju roligare om vi får honom under olika årstider.
Grönbeck
Aktiv medlem
videochild skrev:
Hej,
Du får ha honom i max 1 vecka.
På dagen 1 vecka efter att du fått honom ska han vidare till näste man på listan.
Kontakta Mange för adressen till denne.
Det gör absolut inget om du skickar honom tidigare om du blir klar snabbt.
chajo
Aktiv medlem
Re: Re: Fråga till Ladyspawn
Ok det förstår jag. Då får vi hoppas att han inte försvinner fler gånger utan att hon får återse honom!
Grönbeck skrev:
Ok det förstår jag. Då får vi hoppas att han inte försvinner fler gånger utan att hon får återse honom!
Grönbeck
Aktiv medlem
Bosse publicerad igen
Ville bara meddela att jag lagt upp min bild i poolen nu. För den som är intresserad så finns det även en Bosse-bild i ett av mina vanliga album som ratades när det gällde att välja ut en endaste liten ynklig bild att stoppa in i poolen...
Ser fram emot att det blir lite fart på äventyret igen!
Ville bara meddela att jag lagt upp min bild i poolen nu. För den som är intresserad så finns det även en Bosse-bild i ett av mina vanliga album som ratades när det gällde att välja ut en endaste liten ynklig bild att stoppa in i poolen...
Ser fram emot att det blir lite fart på äventyret igen!
Mange717
Aktiv medlem
Bosse reser vidare...
Hej alla!
Jag hoppas att alla tar sig en tur in i Bosses album och tar sig en titt!
För de som inte känner till det så är Bosse ute o reser igen , han är nu på väg till Lars i Göteborg!
Ja...visst vore det toppen med ett GPS system som följde Bosse så att man inte tappar bort honom, tyvärr så är det inte möjligt!
Men jag skulle kunna knåpa ihop en sverigekarta med alla stora städer o sen visa med sträck var den tänkta resa ska gå!
Antingen om aktuell resa från punkt A till B. Som jag uppdaterar vid varje resa eller alla resor, men risken finns att det blir lite kladdigt då, efter alla resor....=)
kan det vara något?
Ett stort tack till MARIA igen för hjälpen med Bosse bus!
Ha en trevlig helg
mange
Hej alla!
Jag hoppas att alla tar sig en tur in i Bosses album och tar sig en titt!
För de som inte känner till det så är Bosse ute o reser igen , han är nu på väg till Lars i Göteborg!
Ja...visst vore det toppen med ett GPS system som följde Bosse så att man inte tappar bort honom, tyvärr så är det inte möjligt!
Men jag skulle kunna knåpa ihop en sverigekarta med alla stora städer o sen visa med sträck var den tänkta resa ska gå!
Antingen om aktuell resa från punkt A till B. Som jag uppdaterar vid varje resa eller alla resor, men risken finns att det blir lite kladdigt då, efter alla resor....=)
kan det vara något?
Ha en trevlig helg
mange
videochild
Aktiv medlem
Re: Bosse reser vidare...
Nästan... Örebro! men sen bär det av till Göteborg!
/Lars
Mange717 skrev:
Hej alla!
... han är nu på väg till Lars i Göteborg!
Nästan... Örebro! men sen bär det av till Göteborg!
/Lars
Miltona
Aktiv medlem
Det är så underbart att läsa alla inläggen som har ett sånt engagemang!
Tack säger även jag till Maria som satt fart på hela resan igen.
Även om jag har haft Bosse så är det så himla kul att se alla andras bilder och följa hans resa.
Hoppas, hoppas nu bara innerligt att ingen mer "kluddar" till det. Det borde ju inte vara så svårt tycker man.
Ha det bra alla!!
Hälsningar
Lena
Även om jag har haft Bosse så är det så himla kul att se alla andras bilder och följa hans resa.
Hoppas, hoppas nu bara innerligt att ingen mer "kluddar" till det. Det borde ju inte vara så svårt tycker man.
Ha det bra alla!!
Hälsningar
Lena
AnWi
Aktiv medlem
Re: Bosse reser vidare...
Kul Mange, nog borde det kunna fungera. Om man har kartan i PS och lägger pilar gruppvis i olika layers kan man ju ta bort gamla pilar om det blir för rörigt. Orkar du vore det ju kul.
/AnWi
Mange717 skrev:
Hej alla!
...
kan det vara något?
Ha en trevlig helg
mange
Kul Mange, nog borde det kunna fungera. Om man har kartan i PS och lägger pilar gruppvis i olika layers kan man ju ta bort gamla pilar om det blir för rörigt. Orkar du vore det ju kul.
/AnWi
Ladyspawn
Aktiv medlem
Miltona skrev:
Hoppas, hoppas nu bara innerligt att ingen mer "kluddar" till det.
Det var så lite så, jag var mest rent självisk. Jag har ju inte fått ha honom än och då kan ju inte resan sluta innan dess heller.
Hoppas precis som du att folk sköter sig from nu, jag tänker iaf inte köpa fler Bossar.
Bosse är skickad till Örebro och inte Göteborg så oroa dig inte Lars. Han är på väg till rätt stad.
Ladyspawn
Aktiv medlem
Kommentera gärna bilderna!
Jag tycker det är synd att det kommenteras så dåligt på Bossebilderna!
Vad är poängen med den här resan om ingen bryr sig om bilderna sen när de väl är tagna?
Kom igen nu, det tar inte många minuter att kommentera en bild... Ni som inte kommenterar vill väl ha kommentarer på er bild när den är upplagd eller?
ser fram emot att kunna gå in i poolen ikväll och läsa en hel hög fina kommentarer på alla Bossebilder.
Vad är poängen med den här resan om ingen bryr sig om bilderna sen när de väl är tagna?
Kom igen nu, det tar inte många minuter att kommentera en bild... Ni som inte kommenterar vill väl ha kommentarer på er bild när den är upplagd eller?
ser fram emot att kunna gå in i poolen ikväll och läsa en hel hög fina kommentarer på alla Bossebilder.
Jag har en liten Sverigekarta som vi har rätt att publicera, om någon vill ta på sig jobbet att underhålla en sådan "roadmap".
Tips: använd spår/pathverktyget i PS för att rita upp färden - gör stroke på den i ett separat lager. Spåret kan man enkelt dra ut till nästa stad allteftersom.
Tips: använd spår/pathverktyget i PS för att rita upp färden - gör stroke på den i ett separat lager. Spåret kan man enkelt dra ut till nästa stad allteftersom.
Grönbeck
Aktiv medlem
Re: Kommentera gärna bilderna!
Upptäckte ju nu, när du visade mig (vi bor ihop om det är någon som undrar vad katten jag pratar om...), att mina kommentarer har försvunnit. Har aldrig tänkt på att kommentarerna man gjorde på bilderna innan poolen skapades försvann vid flytten från album till pool. Typiskt...
Nu känns det lite sent för att kommentera bilderna, men jag ska ändra på detta imorgon (onsdag 26/1). Jag lovar!
Ladyspawn skrev:
Upptäckte ju nu, när du visade mig (vi bor ihop om det är någon som undrar vad katten jag pratar om...), att mina kommentarer har försvunnit. Har aldrig tänkt på att kommentarerna man gjorde på bilderna innan poolen skapades försvann vid flytten från album till pool. Typiskt...
Nu känns det lite sent för att kommentera bilderna, men jag ska ändra på detta imorgon (onsdag 26/1). Jag lovar!