Annons

Sverigeresan2 ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag kan fixa en ny Bosse

Det är lite tråkigt att Bosse tycks ha kommit bort men jag tycker ändå att vi borde kunna fortsätta resan trots att Johan eller vem som har honom inte går att få kontakt med.
Jag kan åta mig att köpa en ny Bosse, om vi flyttar upp min sambo på listan så kan vi köpa en ny, så fotar min sambo honom och så skickar vi honom vidare till den som skulle fått honom när han försvann. Det är ju ingen idé att vi köper en ny och skikar honom direkt och sen om 2-3 personer åervänder han hit för att min sambo ska fota honom, då är det ju bättre att han fotar först och sen skickar vidare...
Vad säger ni andra?

Och framförallt.
Vad säger Mange? Jag har inte sett honom här i forumet på länge....försvann han med Bosse? De kanske åkte på solsemester... :D
 
låter schysst, jag kan sponsra med pengar så vi kan köpa en ny bosse (även om jag har haft honom redan).
 
Hej alla!
Förfärligt tråkigt detta med Bosse!
jag förstår inte att man är med på listan och sen inte åtar sig sitt uppdrag, skitdåligt!
Du är ju jättego Maria som vill köpa en ny Bosse och jag tycker absolut att din sambo kan flyttas om och sen att Bosse får fortsätta sin resa.
Jag kan också bidra med inköpspengar.
Även jag undrar var Mange är, han var ju så snabb innan att svara.
Mange! du kan inte rå för att andra klantar sig!!
Hoppas nu att Bosse får fortsätta sin färd i lugn och ro utan att tappas bort.
Längtar att få se fler bilder.
Det borde även finnas fler bilder att tanka upp där han redan varit, eller?
Hälsningar
lena
 
Jag har mailat Mange så får vi se vad som händer. Han har inte varit inloggad sen den 2:e januari så han kanske har en trasig dator eller annat problem, vad vet jag... Det var jättesnällt av er att erbjuda er att hjälpa till och betala. det var absolut inte min tanke att lura av er pengar. :) Bosse kostar bara typ 100 kr tror jag, iaf när jag kikade på honom innan jul. Så det är nog inget problem. Vi löser det om Mange går med på mitt förslag. :)
 
Jag har också mejlat Mange för några dagar sedan, utan att få något svar. Men kanske är det lättare att ringa Johan Ström och be honom skicka Bosse vidare.
 
Kenneth, om du har Johans telefonnummer så får du jättegärna ringa honom. Ingen annan vet hur man ska kunna kontakta honom då vi saknar hans telefonnummer och hans medlemskap här är spärrat.
Den enda som känner till hans adress är Mange och Rolf som hade honom innan han skickades till Johan. Så det är isåfall om någon av dem kontaktar honom. Jag tycker dock INTE att varesig Rolf eller Mange ska lämna ut Johans adress till någon av oss andra, det vore orätt att sprida ut de på nätet, för att inte tala om att det kanske även är olagligt?

Är det någon som vet vem han är eller redan har hans adress/telefonnummer så tycker jag helt klart att denne ska kontakta honom om denne nu känner att han vill/kan/känner för det. Det är ju inget någon av oss kan bestämma. Kanske är det helt enkelt lättast att skaffa en ny Bosse och fortsätta resan? Mindre bråk liksom. Eller kan det vara så att Johan blev avstängd från fotosidan.se av någon anledning och inte kan kontakta Mange för att få adressen till den som ska ha Bosse här näst? Vad vet vi? Johan kanske bara sitter och hoppas/väntar på att någon ska kontakta honom så han kan skicka Bosse vidare. Vi ska nog inte dömma någon innan vi vet hur det ligger till. Även om man givetvis frågar sig varför han inte skaffar sig ett nytt konto här isåfall. Men som sagt, vi vet inte vad som hänt, varför Johan är spärrad, var Bosse är eller varför inte Mange, vår kära reseledare, finns här. Men som sagt, vet någon hur man kontaktar Johan så får denne gärna göra det.
 
Hej,

Jag har kontaktat Magnus via hans externa mail-adress. Den adressen är det enda jag har. Nu får vi hoppas han hör av sig.

/Rolf
 
Hallå i stugan!

Hej alla!
Jag har varit bortrest, dock inte i asien =)!
Där för har jag inte haft möjlighet att titta in på FS, sorry!

Men så här ligger det till...

Jag tyckte redan innan jul att det tog FÖR lång tid hos Mr. Ström så på JULDAGEN så skickade jag ett mail o fråga vart i hela friden han gjort av Bosse!
Sen åkte jag bort...
Fick jag något svar......nehe....

Har nu fått det bekräftat att Johan inte finns bland oss längre (på FS alltså).
Vilket också drabbar våran Bosse, han har fastnat!

Men nu när vi vet med säkerhet att han inte kommer att resa vidare så måste en "back up, Bosse" komma i rullning!
Jag ska undersöka möjligheterna!

Men vill alla fortfarande vara med?

Vi ska ordna det här!

Medans jag ändå 'predikar', så vill jag önska er alla en god fortsättning på det nya året!

Jag återkommer med nya uppgifter!

Hej så länge!

/Mange
 
Nej jag hoppar nog av nu.

Det är så tråkigt när det blir _för_ mycket strul, hoppas det får fortsätta helt utan nu.

Men jag väljer att hoppa av ändå!

Tack ändå för kul initiativ
/mie
 
Jag och Bengt hänger kvar än så länge. Vårt erbjudande kvarstår om att fixa fram en ny Bosse om ni andra är med på det.
 
Hej igen!

Som jag tidigare skrev så har Bosse fastnat, och från och med nu så skiter vi i Johan!(ursäkta ordspråket, men men)

Eftersom vi vill att resan ska gå vidare så har MARIA erbjudit sig att ställa upp med att fixa fram en ny Bosse.
Detta kommer att ske redan nu på torsdag, så blir det fotande och sedan avresa till Lars.
Vi tackar Maria för ett underbart inslag i Bosses trassliga resa!

Maria hade ett önskemål om att Hennes sambo Bengt(22) skulle få flytta upp sig på listan, så att dom kunde plåta Bosse medans han ändå var hemma hos familjen, och självklart så får han flytta upp!
Det ser jag som en självklarhet efter att ha ställt upp med ny Bosse!

Så här ser resterande lista ut:


18. Bengt Grönbeck, Trollhättan
19. Lars Michelgård, Örebro
20. Magnus Egger, Göteborg
21. Johannes Hansson, Umeå
22. Jan Lindahl, Sthlm
23. Sonny Mattsson, Enköping
24. Håkan Ringaman, Borås
25. Roger Sundling, Rimbo
26. John Andersson,Lofoten, Norge
27. Daniel Wikström, Sundsvall
28. Charlott Jonsson, Årsta
29. David Sjunnesson Furulund ( Skåne)
30. Béatrice Karjalainen Boden (Norrbotten)
31. Eva Grönroos, Lidingö
32. Peter Honungsmåne, Green Valley
33. Tomas Hjärtström, Umeå (Skidåkning)
34. Fredrik Hultqvist, Undersåker (Jämtland,Åre)
35. Fredrik Beskow, Huddinge
36. Ingrid Hanze, Hallstavik (Roslagen, Uppland)
37. Kenneth Tessem, Ingarö, Stockholm
38. Sten Moberg, Södertälje
39. Maria Moretto, Trollhättan
40. Andreas Nilsson, Umeå
41. Fredrik Sjögren, Motala
42. Staffan Öström, Västerås
43. Annelie Elfsö, Tullinge
44. Hanna Tammelin Västerhaninge (sthlm)
45. Anders Wikström Norrköping
46. Magnus Odelrot Göteborg
47. Jörgen Eriksson Skogås
48. Richard Abrahamsson, Uppsala
49. Anders Ekdahl-Ohlsson, Helsingborg
50. Maren Vallström, Kramfors
51. Johan Örneblad, Göteborg

53. Fredrik Bergh, Malmö
54. Daniel Ottosson, Växjö
55. Peter Lindholm, Farsta
56. Martin Henriksson, Sollefteå
57. Jakob Hammarbäck, Uppsala
58. Henrik Jörgensen, Landskrona
59. Bilal Chebaro, Stockholm

Ha det bra alla där ute!

/Mange
 
Gud vad härligt att det blir en fortsättning :)
Och Maria, du är en ängel som fixar en ny Bosse!!!!
Det är ju några kvar före mig men jag ser framemot att få besök sen *ler*
 
Hej Alla!

Även fast jag har en plats under 35, så avser jag att vänta på Bozzze,s ankomst.

Finns de behov, så kan jag ställa upp och bidra med ekonomiskt stöd till inköpet.

Sedan är tråkigt, men ändå possitivt att Mr Stöm hoppade på detta så att han kunde få en gossedjur :-}} (Nu kan det ju ha hänt Mr Ström något tragistk, då ber jag om ursäkt för mitt inlägg)

\\Sten
 
klippa skrev:
Och Maria, du är en ängel som fixar en ny Bosse!!!!

Vad gör man inte för att få komma före på listan? :D
Nej men nån måste ju fixa fram en ny Bosse när nu Johan blev så kär i honom så han behöll honom och då kan väl lika gärna denna någon vara jag. :)


Sten Moberg skrev:
Finns de behov, så kan jag ställa upp och bidra med ekonomiskt stöd till inköpet.


Tack ALLA Ni som erbjudit Er att hjälpa till och betala men Bosse kostar typ 100 kr, det skulle innebära att alla på listan skulle betala 1,50-2 kr var för att få en ny Bosse, så det behövs inte.
Men tack ändå, det var jättesnällt av Er att erbjuda Er. Om han försvinner någon mer gång får gärna någon annan köpa en ny dock. :D
 
Jo, jag har ju redan haft Bosse hos mig. Jag har ju också redan lagt upp en bild. Men är saknaden efter Bosse väldigt stor så kanske jag kan trösta med tre "nya" bilder som jag laddat upp i ett eget album hos mig, alltså inte i poolen Bosses resa.
 
Nya Bosse inköpt!

Var på BR idag och skulle införskaffa en ny Bosse. Väl i kassan fick jag veta att priset på Bosses lapp inte gällde. Det var rea för han skulle utgå ur sortimentet eller nåt.
Shit!, tänkte jag och köpte 2. :)

Så om någon mer vill ha en egen Bosse så föreslår jag att Ni köper en NU för snart finns det inte fler och jag har tänkt behålla den ena själv. :)
Och det vore ju trevligt om vi faktiskt fick avslutat den här resan utan att någon mer stjäl Bosse.

Någon som känner sig manad att införskaffa någon mer Bosse i reserv ifall att? :D

Som sagt, vi har 2 st Bosse här nu men vi skänker bara den ena till resan. :)

//Maria, Bengt, Bosse och Bosse :D
 
Re: Nya Bosse inköpt!

Ladyspawn skrev:
Var på BR idag och skulle införskaffa en ny Bosse. Väl i kassan fick jag veta att priset på Bosses lapp inte gällde. Det var rea för han skulle utgå ur sortimentet eller nåt.
Shit!, tänkte jag och köpte 2. :)

Så om någon mer vill ha en egen Bosse så föreslår jag att Ni köper en NU för snart finns det inte fler och jag har tänkt behålla den ena själv. :)
Och det vore ju trevligt om vi faktiskt fick avslutat den här resan utan att någon mer stjäl Bosse.

Någon som känner sig manad att införskaffa någon mer Bosse i reserv ifall att? :D

Som sagt, vi har 2 st Bosse här nu men vi skänker bara den ena till resan. :)

//Maria, Bengt, Bosse och Bosse :D

Härligt att det finns sådana som ni så att Bosse "Nybjörn" kan fortsätta sin resa.

/AnWi
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.