Annons

Supernice.info på Tradera

Produkter
(logga in för att koppla)
Förr i tiden fyllde man i både namn och nummer när man satte in pengar på någons konto på ett bankkontor. Stämde det inte så frågade den som satt i kassan. Hände mig någon gång när man hade för bråttom. Nu kan de knappt verifiera ditt eget kontonummer utan legitimation. När blev det så illa?
 
Jag snöade in lite på pirattillverkning i alla fall, då jag verkligen gnuggat geniknölarna vad man skulle kunna göra pengar på, om det är så att de levererar prylarna som utlovat och ingen blir lurad. Hur kan det vara möjligt att denna firma går runt om det är ärlig verksamhet? Skulle mitt inlägg inte passa, så var vänlig ignorera detta i så fall. Eller så får moderatorn sudda och jag kommer inte sura över det.

Alternativen jag kan komma på är: Man skickar inga grejor och tar pengarna. Inte så märkligt upplägg men kort livstid. När de första lurade klagar så är konceptet bränt även om man har många bulvanköpare.

* Man skickar till en början med förlust, när tillräckligt många är med på tåget tar man alla pengar.
* Det är stulna grejor. En hel transport eller butik saknar en hel vagnslast med grejor. Fast serienummer borde ju vara sparade nånstans?
* Pirattillverkning. Det som talar emot är att vi tror oss inte ha sett fina kameror som pirattillverkade.
* Pengatvätt av värsta sorten. Man behöver visa varifrån man fått sina pengar även om det kostar en hel del i förlust.

Jag tror inte pirattillverkning är så synlig om den existerar för dyra kameror, men så kom jag ihåg när grabbens iPhone gick sönder. Jag googlade och hittade många postorderföretag som sålde reservdelar. Det företag jag valde skrev på sin hemsida att långt ifrån alla delar gick att köpa original, men att de delar som inte var original skulle vara lika bra som original. När jag kollade igenom vad som fanns att köpa hade jag svårt att se om det var någon del som saknades för att kunna montera ihop en hel telefon, visseligen ovanligt dyr sådan om man betalade enligt prislistan. Men jag antar att en pirattillverkare av iPhones inte betalar efter den prislistan. Hursomhelst, de delar jag köpte kunde jag inte avgöra om det var original eller inte, men det fanns som sagt var delar som öppen angavs inte kunde levereras från äppel-verkstan.

Är jag ute och seglar?
 
Jag snöade in lite på pirattillverkning i alla fall, då jag verkligen gnuggat... [snip]
Är jag ute och seglar?

Seglar vet jag inte, men det är otroligt osannolikt att man pirattvillverkar kameror och objektiv. Det är helt enkelt för dyrt och avancerat. Iallafall om man vill ha det att funka lika bra som originalet (vilket piratkopior ofta gör).

OM det här är på riktigt så rör det sig isåfall om något av dina andra alternativ, troligen en stulen container nånstans.

Men jag hävdar fortfarande att det är en scam. Det är dock inte omöjligt att Peter faktiskt kommer att få sin pryl, för att lugna oss i den här tråden...

Fråga:
Hur många andra här på tråden har beställt från Supernice?
 
Fanken det stämmer, finns inte en enda annons kvar från Supernice, vadan detta??

kan det har vart lilla poppo polisen som har blivit inblandade???
 
Jag ringde till traderas kundsupport och frågade varför alla annonser från SUPERNICE var borta.
det svaret jag fick var att "det är ett problem med det kontot" dom kunde inte gå in på detaljer om varför eller vad problemet var.
 
Jag ringde till traderas kundsupport och frågade varför alla annonser från SUPERNICE var borta.
det svaret jag fick var att "det är ett problem med det kontot" dom kunde inte gå in på detaljer om varför eller vad problemet var.
Ett svar från deras support i förm:

Vad gäller "SUPERNICE" så kan jag inte gå in på detaljer om dennes konto.

Det som går att säga är att denne i dagsläget har 100 % positiva omdömen. Två positiva omdömen inkom igår och ett idag.

Vi verifierar medlemmar med personnummer, organisationsnummer och i vissa fall personbevis. Det här är det sättet som vi anser vara det som idag fungerar bäst på Tradera. Även detta företag är verifierat.

Som sagt kan jag inte gå in på detaljer men det jag har sagt är vad jag kan säga.
 
Ett svar från deras support i förm:

Vad gäller "SUPERNICE" så kan jag inte gå in på detaljer om dennes konto.

Det som går att säga är att denne i dagsläget har 100 % positiva omdömen. Två positiva omdömen inkom igår och ett idag.

Vi verifierar medlemmar med personnummer, organisationsnummer och i vissa fall personbevis. Det här är det sättet som vi anser vara det som idag fungerar bäst på Tradera. Även detta företag är verifierat.

Som sagt kan jag inte gå in på detaljer men det jag har sagt är vad jag kan säga.

Bäst för tradera menar de.
 
Hmm. Om det inte är ett tekniskt problem så har alltså Tradera gjort samma analys som vi - att det är något lurt. :)
Nackdelen är att de har tagit bort all historik på kontot vilket försvårar när man blandar in media i det hela.
Ska bli intressant att följa utvecklingen.
 
Seglar vet jag inte, men det är otroligt osannolikt att man pirattvillverkar kameror och objektiv. Det är helt enkelt för dyrt och avancerat. Iallafall om man vill ha det att funka lika bra som originalet (vilket piratkopior ofta gör).
Ibland hör man talas om pirattillverkade grejer som är tillverkade i samma fabrik som originalen, men det brukar röra sig om något mindre avancerade prylar än digitala systemkameror. Att det fungerar beror på att mycken tillverkning läggs ut på lego och en del fabriker är inte så nogräknade.

Nä, jag tror också att det handlar om en Ponzi scheme. Det är rätt mycket i omständigheterna som talar för det.
 
Kontot är fortfarande aktivt, verkar alltså som om de endast har tagit bort annonserna. Vi får väl se om de positiva omdömena fortsätter att komma in eller om det börjar komma några negativa.
http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=3287565

Man kan även se alla avslutade annonser här
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ended=1&alias=SUPERNICE&sort=32

17 omdömen totalt och 219 avslutade annonser. Borde inte några fler ha gett omdömen?
 
Jag anmälde dem i vart fall i morse för att de inte följde Traderas regler om hur många identiska annonser man får ha. Ibland behöver de någon sådan, lätt påvisbar, anledning för att gå in och peta i ett konto.
Det är säkert så att de som köpt grejer i ett tidigt skede får dem, och det är deras (få) omdömen vi ser. Om deras utlovade tider för frakt stämmer borde det dock vara väldigt många fler!
 
jag mejlade dom och frågade varför deras annonser var borta. detta fick jag till svars!

HejPeter,

Tack för att du kontaktar oss!

Det stämmer att det inte finns några annonser på Tradera. Som du själv vet, så har vår verksamhet på Tradera systematiskt utsatts för en negativ kampanj av vissa återförsäljare via ett forum. Tydligen känner dem sig hotade av våra priser. Detta är en lukrativ bransch och tydligen är dem beredda att gå väldigt långt för att försvara deras överpriser. Men vi är lite chockade att dem känner sig fria att gå så långt. Dem ha lyckats skapa en negativ atmosfär och via några sk. 'kunder' mejlar till Tradera och sprider osanningar och negativism om oss. Sådant förfarande borde inte fungera och accepteras i dagens Europa, men verkligheten överträffar dikten.

Vi arbetar med Tradera för att få upp våra annonser igen. Vi tackar för ditt engagemang och hoppas ni stödjer konsumentens och marknadens rätt att själv värdera och sätta priser på konsumentprodukter.

Jag vet inte vad man ska dra för slutsats om detta. jag är fortfarande inte övertygad om hur seriösa dom är men vi får se om dom återkommer och som abdra har sagt så vill jag se fler positiva betyg komma in...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.