noyfb
Aktiv medlem
jag mejlade dom och frågade varför deras annonser var borta. detta fick jag till svars!
HejPeter,
Tack för att du kontaktar oss!
Det stämmer att det inte finns några annonser på Tradera. Som du själv vet, så har vår verksamhet på Tradera systematiskt utsatts för en negativ kampanj av vissa återförsäljare via ett forum. Tydligen känner dem sig hotade av våra priser. Detta är en lukrativ bransch och tydligen är dem beredda att gå väldigt långt för att försvara deras överpriser. Men vi är lite chockade att dem känner sig fria att gå så långt. Dem ha lyckats skapa en negativ atmosfär och via några sk. 'kunder' mejlar till Tradera och sprider osanningar och negativism om oss. Sådant förfarande borde inte fungera och accepteras i dagens Europa, men verkligheten överträffar dikten.
Vi arbetar med Tradera för att få upp våra annonser igen. Vi tackar för ditt engagemang och hoppas ni stödjer konsumentens och marknadens rätt att själv värdera och sätta priser på konsumentprodukter.
Jag vet inte vad man ska dra för slutsats om detta. jag är fortfarande inte övertygad om hur seriösa dom är men vi får se om dom återkommer och som abdra har sagt så vill jag se fler positiva betyg komma in...
Maila dem igen och erbjud dem att kommentera och svara på våra frågor här.
Be om orgnummer när du ändå håller på.
De hade lätt kunnat undvika denna situation om de hade haft ett mer seriöst upplägg.
Meningsbyggnad och språk i deras svar inger inte direkt något förtroende.