** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Supernice.info på Tradera

Produkter
(logga in för att koppla)
jag mejlade dom och frågade varför deras annonser var borta. detta fick jag till svars!

HejPeter,

Tack för att du kontaktar oss!

Det stämmer att det inte finns några annonser på Tradera. Som du själv vet, så har vår verksamhet på Tradera systematiskt utsatts för en negativ kampanj av vissa återförsäljare via ett forum. Tydligen känner dem sig hotade av våra priser. Detta är en lukrativ bransch och tydligen är dem beredda att gå väldigt långt för att försvara deras överpriser. Men vi är lite chockade att dem känner sig fria att gå så långt. Dem ha lyckats skapa en negativ atmosfär och via några sk. 'kunder' mejlar till Tradera och sprider osanningar och negativism om oss. Sådant förfarande borde inte fungera och accepteras i dagens Europa, men verkligheten överträffar dikten.

Vi arbetar med Tradera för att få upp våra annonser igen. Vi tackar för ditt engagemang och hoppas ni stödjer konsumentens och marknadens rätt att själv värdera och sätta priser på konsumentprodukter.

Jag vet inte vad man ska dra för slutsats om detta. jag är fortfarande inte övertygad om hur seriösa dom är men vi får se om dom återkommer och som abdra har sagt så vill jag se fler positiva betyg komma in...

Maila dem igen och erbjud dem att kommentera och svara på våra frågor här.
Be om orgnummer när du ändå håller på. :)

De hade lätt kunnat undvika denna situation om de hade haft ett mer seriöst upplägg.

Meningsbyggnad och språk i deras svar inger inte direkt något förtroende.

Ja, om de återkommer kan de ju börja med att läsa reglerna...
Eller kanske jag skulle skriva "Om dem återkommer kan dem..." ;)

De återkommer väl men ett nytt namn och kanske nya "produkter".

Läste bland omdömen att någon av deras köpare blev orolig över den sk "garatin".

Jag skrev detta till dom.

Jag måste bara skriva till konsumenternas försvar att det finns många anledningar till våran oro, det hoppas jag att ni också kan förstå.

Eran adress: en adress som inte finns och som tidigare har använts för bedrägerier.
Erat tel nr: ett nr som många har försökt att nå er på otaliga ggr men inte lyckats.
Eran mail: eran mail [email protected] som vad jag förstått hänvisas till [email protected] som är en anonym adress utan uppgifter om ägare.

Sen är det också att ni har inte gått ut med tex ett organisations nr ,det finns många som frågat efter ett sådant och om ni är helt seriösa så borde i ha ett.

Det ni kan göra för att stilla konsumenternas oro är att gå ut officielt och förklara hur ni kan sälja dessa produkter till så mycket lägre priser än era konkurrenter.
Ni kan ge ut uppgifter som har efterfrågats av många. Ni kan svara på varför ni anger att ni befinner er på den adress som finns i eran beskrivning.
Försvara er själva och få folk att kunna lita på er. kan ni inte det kommer eran försäljning att stadigt dala neråt.

jag mejlade dom och frågade varför deras annonser var borta. detta fick jag till svars!

HejPeter,

Tack för att du kontaktar oss!

Det stämmer att det inte finns några annonser på Tradera. Som du själv vet, så har vår verksamhet på Tradera systematiskt utsatts för en negativ kampanj av vissa återförsäljare via ett forum. Tydligen känner dem sig hotade av våra priser. Detta är en lukrativ bransch och tydligen är dem beredda att gå väldigt långt för att försvara deras överpriser. Men vi är lite chockade att dem känner sig fria att gå så långt. Dem ha lyckats skapa en negativ atmosfär och via några sk. 'kunder' mejlar till Tradera och sprider osanningar och negativism om oss. Sådant förfarande borde inte fungera och accepteras i dagens Europa, men verkligheten överträffar dikten.

Vi arbetar med Tradera för att få upp våra annonser igen. Vi tackar för ditt engagemang och hoppas ni stödjer konsumentens och marknadens rätt att själv värdera och sätta priser på konsumentprodukter.

Jag vet inte vad man ska dra för slutsats om detta. jag är fortfarande inte övertygad om hur seriösa dom är men vi får se om dom återkommer och som abdra har sagt så vill jag se fler positiva betyg komma in...

Detta svar är tydligen skrivet av en ganska ung person- eftersom h*n skriver "dem" där det ska stå "de". De äldre av oss brukar inte ha sådana här fel. Vi kan skilja mellan "dem" och "de".

Mvh
/chi

ÖHT andas hela svaret märkligheter. Vem stänger ner sina auktioner bara för att andra tycker att det är för billigt??! Det är ju hela grejen med Tradera - att kunden avgör priset.

Peter, ditt mail var mycket bra!!

ÖHT andas hela svaret märkligheter. Vem stänger ner sina auktioner bara för att andra tycker att det är för billigt??! Det är ju hela grejen med Tradera - att kunden avgör priset.

Peter, ditt mail var mycket bra!!
Auktioner där det finns bud kan de inte stänga själva, den möjligheten finns endast på auktioner utan bud. Därför måste det vara Tradera som tagit bort auktionerna.

Det som verkar extra märkligt är att detta företag som skulle vara USA baserat skulle anse Sverige som en så viktig marknad när Tradera priserna ligger under återförsäljares inköpspris d u. De stora affärerna i USA har en marginal på några få procent. Jag vet att mitt dåvarande Canon 300/2,8 L IS som jag köpte för 4299 USD bara hade 100 USD i vinst t ex. Det finns knappt någon marginal att ta alltså om man använder USA priser och lägger på 25% moms.

Vet inte om jag håller med, är det fråga om en bedragare (som jag tror) så är det onödigt att ge dem tips vad de skall göra för att verka mer trovärdiga nästa gång.

Men som det ser ut just nu så har denna tråd förhindrat ett stort bedrägeri !!!

Fast om dom hade gjort allt rätt hade dom antagligen varit ett äkta bolag också. Och vi hade inte varit så misstänksamma.
Det finns naturligtvis scams med riktiga bolag också (se bara alla bluffakturor som cirkulerar), men det kräver lite mer.

Vet inte om jag håller med, är det fråga om en bedragare (som jag tror) så är det onödigt att ge dem tips vad de skall göra för att verka mer trovärdiga nästa gång.

Men som det ser ut just nu så har denna tråd förhindrat ett stort bedrägeri !!!

jag förstår hur du tänker men jag hade verkligen velat höra hur dom ser på detta och hur/om dom kan förklara/försvara omständigheterna kring deras företag..

"Verkligheten överträffar dikten"
- Supernice

Spot on! Det här är ju en riktigt spännande historia. Hur ska det sluta?

Det faktum att man väljer att lägga ner alla auktioner som åtgärd snarare än att försöka rentvå sig mot den kritik man fått exempelvis på fotosidan är det som gör mig mest suspekt. och det faktum att man inte någon stans på ebay kan hitta såna här pangpriser, det är den stora marknaden med många aktörer och pressade priser fast där erbjuder ju i princip alla paypal och det hade vart suspekt om de inte hade det där..

.................................................

* Det är stulna grejor. En hel transport eller butik saknar en hel vagnslast med grejor. Fast serienummer borde ju vara sparade nånstans?

...........................................................................

Är jag ute och seglar?

Kortade citatet.
Jag vet inte hur det fungerar med kameror, men har läst/hört ett par gånger i nyhetsrapporteringen om mobilstölder under transoport att IME-koder och serienummer inte loggas innan butiken säljer till slutkund. Så ingen har koll på mobilernas identitet under transporten om det stämmer.
Vansinne enligt mig om det stämmer, hade de koll på IME kunde de spärra hala partiet vid stöld.

Märkligt att det "tekniska felet"?? med kontot Supernice skulle ta en hel dag för Tradera att fixa?
Tradera burkar ju...hm..vara snabba med uppdateringar. Så Tradera kanske har tvingats gräva djupare?

SUPERNICE "butik" på Tradera ligger fortfarande nere.

??

/chi

http://www.supernice.info/?p=40 de har postat på sin hemsida gällande det som händer.
man borde kommentera deras på post på sidan och ställa frågor som organisationsnummer, vart varorna kommer ifrån, varför man inte får garantisedel med. etc etc.

sen vet jag inte om det stämmer gällande deras påstående att fotohandlare mobiliserat användare här på fotosidan, då jag var en av de första som reagerade på Tradera och vände mig till forumet....det är en känsla som inte riktigt stämmer. snarare att man vart med om nått liknande tidigare som drog igång det hela.

skulle känna mig bekväm med supernice om tradera valde att spärra kontot tills dess att alla ca 100 annonser som vart ute med vinnare fått sina produkter och omdömen lämnats, då är nog mina rimliga tvivel borta, samt att payson garantin kommer godkännas som betalningsmedel.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar