Annons

Strul med kaffebrus...

Produkter
(logga in för att koppla)
MagnusJoh skrev:
Jag har köpt vid ett 30 tal tillfälle från Henrik och det har aldrig varit problem. Vet man med sig att det inte är proffsgrejor man få så blir man nöjd, och ibland positivt överaskad. Brukar kalla honom Fotovärldens IKEA.

Ibland har man betalt in pengar mitt i natten och han har svarat på e-post på alla möjliga och omöjliga tider på dygnet. Vilket annat företag gör det?

Jag håller fullt och hållet med tidigare insändare som kritiserat filterna. POL-filter är helt kassa och jag har fått slänga samtliga. Henrik, lägg ner dessa och satsa på Hoya eller dyligt och vi kommer att köpa filter av dig igen.

Helt underbart - detta var vad jag väntade på - någon till som sågar Polfiltret.

Kostade dock så lite at det var kul att prova. Försökt följa tråden - även om jag inte orkat allt - men det är i mitt tycke inte frågan om att såga Kaffebrus. Det är ett befriande inslag och kreativ affärsverksamhet. Vidare så är det en aning mer kreativt att föreslå något än att dissa.

Kul att du läste detta Henrik. Du har helt klart en plats i etern. Jobba idre på din grej och ta ut godbitarna ur denna tråd Jag tror du kan bli rik.

mvh Erik
 
Hej Magnus, (och alla andra)

de polfilter som visat problem är strukna ur vår katalog på hemsidan sen ett tag tillbaka och vi erbjuder nu Hoyas och även B+W som beställningsvara.

mvh
Henrik
kaffebrus.com
 
"Skåningen" skrev:
Har vi löst allt nu?
Yes! Nu råder frid på jorden.

Ända tills Henrik åter får ett ryck av omtanke och skickar ett Hoya eller B+W till någon principfast kund som förväntat sig ett skitfilter av kinesiskt fönsterglas.

/Thomas
 
moldypeaches skrev:
Hej Magnus, (och alla andra)

de polfilter som visat problem är strukna ur vår katalog på hemsidan sen ett tag tillbaka och vi erbjuder nu Hoyas och även B+W som beställningsvara.

mvh
Henrik
kaffebrus.com

De som du lägger ut på Tradera då (t.ex 4/6)? Är det "problemfilter" eller är de justa? Kan ju vara bra att veta om det är idé att bjuda....
 
P-E Claesson skrev:
De som du lägger ut på Tradera då (t.ex 4/6)? Är det "problemfilter" eller är de justa? Kan ju vara bra att veta om det är idé att bjuda....

Om det är ett DKE filter så lär det nog vara samma/sämre. Men för under 150 kr kan man nog inte räkna med ett filter i bra kvalité om man se vad motsvarande Hoya kostar. När jag kastade mina fick jag köpa nya Hoya för ung 500 kronor/styck, och då var det ändå från en billig näthandel.

På Tradera kommer restlager och annat, läs "reavaror" ut, om jag förstår det hela rätt. I webb-butiken är det nog mer viktigt att ha bättre grejor.

Hoppas bara hemsidan lägger ut priser på dessa Hoya + BW, de som ligger där idag är väl samma s**t som tidigare. Priset talar för det.
 
Hej,

ni är välkomna att maila eventuella frågor direkt till mig.

I vår katalog finns enbart de mindre c-pol filterna och Hoyas. B+W finns på beställning, kommer att listas inom kort.

På Tradera säljs allt möjligt från 1 krona, så det är köparen som bjuder vad de tycker det är värt.

mvh
Henrik
 
Jag har handlat en hel del av Kaffebrus under en längre tid. Och ärligt talat tycker jag han är en guldgosse!

Vi är många som aldrig skulle fått tillfälle att utöka vårat fototillbehörsbestånd utan honom! Själv är jag en fattig trebarns mor som älskar min kamera och tack vare Kaffebrus har jag en mer eller mindre komplett studio, härliga bakgrunder och massor av annat "vill-ha" produkter...

Givetvis tycker jag att även om en vara är billig ska den fungera, men kvaliten får man ju räkna med är sämre än för en otroligt mycket dyrare vara!

Jag har haft en kontrovers med honom 1 enda gång och det löste vi enkelt och lätt till bådas belåtenhet. Så jag är jättenöjd med Kaffebrus och hoppas han håller på i all evighet!
 
Jag har handlat mycket prylar från kaffebrus. Nu senast köpte jag ett blixtpaket från honom.

Nu ville det sig inte bättre än att jag fick fel prylar...(inget att reta upp sig på alla gör fel) inga problem bara att slå en pling så fixade vi det via telefon samt mail. Rätt prylar kom och alla levde lyckliga i resten av sina dagar....Nja kanske om inte POSTEN hade varit inblandade i denna saga.!!!!!!!

Jag blir fullkomligt galen på detta vansiga företag.

Henrik skickade mig rätt blixtar, 2st.
Riggar upp och provar, en är stendöd. Inga problem skickar tillbaka den och får en ny som han på order och eget bevåg riggat upp och testkört.

Glad i hågen löser man ut blixt nr 2, riggar upp AAARRRGGGHHHHHHH... blixten funkar bara på drygt 1/8 och uppåt allt under ner till 1/32 stendött....samt slavtändaren sump dålig.
Kollar med Hemnrik om han testat dom, japp. Kollar paketet, hela nedre hörnet har blivit helt intryckt. Alltså har paketet ramlat/slängts från minst 2 meters höjd skulle jag tro för att knöla till den formgjutna frigoliten.

Kollar samtdigt på lådan med den tidigare blixten som jag skickade tillbaka, helt inslagen i hörnet även den samt att frigoliten spruckit i paketet.

Summa sumaraum: Posten har alltså sumpat 2 blixtar á 2500 kr. samt gottat sig med både fraktavgift samt en del returavgifter. Samt ställt till så jag fortfarande inte har en fungerande blixtutrustning.
Dock skall det tillägas att jag inte är uppretad på Henrik, som är en riktigt trevlig typ.

Jippie, länge leve posten...
Jonas, JOP
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.