Annons

Strul med kaffebrus...

Produkter
(logga in för att koppla)
McLinks skrev:
Jag har också haft strul med honom. Det var en blixt som jag vann på Tradera. Det visade sig att han inte hade blixten utan att den fastnat i tullen på väg in i Sverige och hans lager. Han sålde alltså en produkt han inte hade, vilket är ett brott mot Traderas regler.

Det tog över en månad innan jag fick den. Dock gick han med på att stoppa med ett paraply i paketet.

En del av sakerna känns väldigt plastiga. Ex. radiosändaren till blixtarna.

Han är också väldigt svår att få tag på och mailar man fastnar gärna mailen i hans tidvis väldigt effektiva "spamfilter".

Det var samma med softboxen jag beställde. Det tog en månad innan den kom, och det var antagligen därför han inte hade provat så att den fungerade med hans adapterring.
 
Greve Nickon skrev:
Det var samma med softboxen jag beställde. Det tog en månad innan den kom, och det var antagligen därför han inte hade provat så att den fungerade med hans adapterring.

Jag undrar hur mycket han testar egentligen...

Som jag har förstått det bor han i Tjeckien och leveranserna sker från ett lager i Sverige där han gissningsvis köper tjänsten. Men nu spekulerar jag bara.
 
Re: Re: Strul med kaffebrus...

Söderlund skrev:
Vad säger Kaffebrus?


Han sa att han kan inte skicka iväg något han inte har fått i retur!

Tycker faktiskt han borde kunna lita på kunden för han skickar ju själv iväg varorna som brev, och jag kan ju säga likadant... nä vadå jag har inte fått något...


/Tommi
 
Hur sa han att du skulle returnera? Att han skulle ersätta dig för vad det kostar att skicka som brev?
 
Posten är inte att lita på längre. De har slarvat bort räkningar som jag sedan fått kravbrev på. Och inte nog med det, kravbrevet kom fram först en månad efter det skickades så det var nära att ärendet hamnade hos kronofogden för indrivning. Som tur var betalade jag direkt och ringde upp företaget som just var på väg att överlämna det för indrivning. Men visst är det fel ändå. Vore han mån om sina kunder skulle han väl skicka grejorna utan att de felaktiga kommit i retur. Har dock själv aldrig haft några problem med kaffebrus som jag köpt några Lomo och Holgor av. Snabb leverans och inga fel på kamerorna.
 
Orky skrev:
Hur sa han att du skulle returnera? Att han skulle ersätta dig för vad det kostar att skicka som brev?


Han skrev:

***

det var en ren gratis uppgradering då du köpte 2 stycken, vill du byta ut
det ena så skicka till:

Kaffebrus
c/o Nordström
Möllevångsg.12
271 50 Ystad

om du tänkt använda de i batterigrepp och är orolig för problemn med olika mAh så påverkar det inte det då de kör ett i taget,

***

Kanske inte så mycket att bråka om men det skulle ha varit kul med 2st likadana batterier men nu har jag bara en.

Bättre en i handen än två i skogen :)

Frågade för ett tag sedan ifall jag kunde få köpa ett nyt till samma tradera pris men det gick inte. :(


/ Tommi
 
Om du köpte via tradera så kan du kanske maila dem och förklara läget och be dem om hjälp att "trycka på".
 
Jag har inte haft några problem med vare sig Kaffebrus eller POsten :) Inga dyrare grejer jag köpt, utan mest några filter och liknande.

Då han har egen webshop nu så borde väl Konsumentköplagen gälla vid retur och reklamation?

Saxat från konsumentverket:
Om du däremot köper något på postorder, av en telefonförsäljare, från TV-shop, på Internet eller vid hemförsäljning, har du 14 dagars ångerrätt när du handlar inom Sverige.

Distans- och hemförsäljningslagen innehåller bland annat krav på att säljaren ska ge dig tydlig information om hur du kan ångra ditt köp.

Returfrakten

Vid distansavtal: Om du ångrar köpet får du själv betala returportot. Vid hemförsäljning och telefonförsäljning ska du inte behöva betala returfrakten.
 
Han som driver det heter Henrik och bor i Sverige, har lagret i Ystad varifrån grejorna skickas.
Jag har haft mycket mindre problem med att handla därifrån än tex från Dustin.
Visst kan det vara leveranstid ibland, men vem har inte väntat evigheter på leverans från till exempel Technikdirekt.
Han sköter sina affärer och levererar normalt mycket för pengarna.
Både Catherine och jag har varsin komplett studioutrustning med prylar därifrån och dom funkar perfekt varje gång.
Må hända att en trådlös blixtutlösare av plast för ett par hundra känns plastig men funkar den är det extrem valuta för pengarna tycker jag.
 
-Catherine- skrev:
Kanske du har haft otur, jag har då alltid fått svar på mail senast dagen efter.

Jag tror killen jobbar "ensam" och att det är något av ett garage-bolag.

Kan säkert vara svårt att hinna svara snabbt på både butiken samt alla Tradera artiklar.

Även om min upplevelse kanske inte varit den bästa tror jag nog att det finns en seriös ton i Kaffebrus. Han verkar jobba med små medel för att hålla riktig låga priser. Vidare har åtminstone inte jag fått någon känsla av att det är utstuderat utan snarare en lite högre nivå på webb-butik typ Zebramedia som behövs.

Där hanteras frakt och betalning, fakturor o.s.v helt digitalt via gränsnittet samt full spårbarhet på paketen via mail/nätet.

Hoppas Kaffebrus når dit för det är ett bra initiativ.

mvh Erik
 
Graal skrev:
Posten är inte att lita på längre. De har slarvat bort räkningar som jag sedan fått kravbrev på. Och inte nog med det, kravbrevet kom fram först en månad efter det skickades så det var nära att ärendet hamnade hos kronofogden för indrivning. Som tur var betalade jag direkt och ringde upp företaget som just var på väg att överlämna det för indrivning. Men visst är det fel ändå. Vore han mån om sina kunder skulle han väl skicka grejorna utan att de felaktiga kommit i retur. Har dock själv aldrig haft några problem med kaffebrus som jag köpt några Lomo och Holgor av. Snabb leverans och inga fel på kamerorna.

Jag tror verkligen alla dessa missförstånd skulle försvinna med en något ökad kostnad för att skicka med paket samt ett webb-gränssnitt där man kan tracka paketet under fraktiden.

Då finns det kvitton och färdväg och allt blir mkt avspännt för både säljare och kund.

Jag har handlat av honom efter det att mitt paket försvann men i den försändelsen bad jag specifikt honom om kolli-nummer samt att det skulle skickas som paket. Det gick bra och är värt de extra kronorna att slippa tänka på massa konstigheter....

mvh Erik
 
Han skulle kunna erbjuda företgaspaket som t.ex YFO, AIFO m.fl gör. Jag handlar numera uteslutande från sådana leverantörer pga snabb service, personlig kontakt och leverans till dörren dagen efter man beställt. Fort, snabbt, lätt och alltid pålitligt.

Börjar han erbjuda ett proffsigare leveranssätt, precis som Erik också skriver, så tror jag att han vinner mer kunder. Problemet är kanske att prudukterna är "för billiga" så att frakten lätt kan uppfattas som tok-dyr... Det är kanske inte syftet med en lågbudgetbutik....? Men, men... Det kunde åtminstone finnas som alternativ tycker jag.

Betalning mot faktura hade inte varit fel heller. Känns också oproffesionellt i mina ögon när man måste betala in pengar i förväg och krångla...


Mvh /Peter
 
peter_wahlström skrev:
Han skulle kunna erbjuda företgaspaket som t.ex YFO, AIFO m.fl gör. Jag handlar numera uteslutande från sådana leverantörer pga snabb service, personlig kontakt och leverans till dörren dagen efter man beställt. Fort, snabbt, lätt och alltid pålitligt.

Börjar han erbjuda ett proffsigare leveranssätt, precis som Erik också skriver, så tror jag att han vinner mer kunder. Problemet är kanske att prudukterna är "för billiga" så att frakten lätt kan uppfattas som tok-dyr... Det är kanske inte syftet med en lågbudgetbutik....? Men, men... Det kunde åtminstone finnas som alternativ tycker jag.

Betalning mot faktura hade inte varit fel heller. Känns också oproffesionellt i mina ögon när man måste betala in pengar i förväg och krångla...


Mvh /Peter

Det är nog riktigt. Ett nytt lite proffsigare leveransätt kanske ändå kan vara motiverat. Det är ju i alla fall kunden som då känner sig trygg och köper även fortsättningsvis en billig pryl.

Vid tillfälle har jag köpt ex tre olika saker som gått i ett paket från Henrik. Han har d¨å tagit betalt för samtliga "fraktkostnaderna" trots att det gick i ett paket. Det är naturligtvis inget att bråka om då det är småpengar men även det ger ett mindre seriöst intryck.

Hoppas Henrik läser detta och nappar på en riktig Webb butik och pakethantering. jag tror trots allt att han kan tjäna sig en rejäl hacka med ökat kundunderlag om så sker.

mvh Erik
 
Exakt....

Därav anledningen att jag handlar merparten av mina produkter hos YFO. Lättheten. Jag bara lyfter luren, ringer in och säger "Kan du skicka en vit bakgrundsfond till mig?" -Javisst, inga problem, svarar dom. Nästa dag står en gubbe och knackar på dörren.... that´s it!

Det gillar jag! =o)

Heja Kaffebrus! Det kan bara bli bättre. Han jobbar nog i rätt riktning tror jag. Han har ändå en viktig kundkrets som vill fotografera på hög nivå, utan att satsa pengarna på yrkesmässig kvalité. Bra, tycker jag.

//Peter
 
Tack för era kommentarer!

Jag försöker alltid svara på alla mail direkt såvida det inte gäller något som måste undersökas närmre, då kan det ta några extra dagar beroende på vad det gäller.

Angående trådens första inlägg var det såhär:

Tommi köpte 2 batterier via Tradera, båda skulle enligt beskrivning vara på 1300mAh. När de skulle skickas uppgraderades det ena till 1600mAh för att Tommi handlat av oss förut.

När han fick detta menade han att det blivit fel och att båda borde varit på 1600mAh så han skickade tillbaks det ena till oss. Det har inte synts till än och reklamation är gjord.

Från vår sida var det alltså en ren gratis uppgradering som gick fel.

Vad det gäller andra frågor så är alla välkomna att skriva direkt till vår mail som syns längst upp på hemsidan.
 
moldypeaches skrev:
Tack för era kommentarer!

Jag försöker alltid svara på alla mail direkt såvida det inte gäller något som måste undersökas närmre, då kan det ta några extra dagar beroende på vad det gäller.

Angående trådens första inlägg var det såhär:

Tommi köpte 2 batterier via Tradera, båda skulle enligt beskrivning vara på 1300mAh. När de skulle skickas uppgraderades det ena till 1600mAh för att Tommi handlat av oss förut.

När han fick detta menade han att det blivit fel och att båda borde varit på 1600mAh så han skickade tillbaks det ena till oss. Det har inte synts till än och reklamation är gjord.

Från vår sida var det alltså en ren gratis uppgradering som gick fel.

Vad det gäller andra frågor så är alla välkomna att skriva direkt till vår mail som syns längst upp på hemsidan.


Jag sa aldrig att båda skulle vara på 1600mAh utan frågade ifall det gick att få 2st likada som det var skrivet på TRADERA!... då svarade du att skicka tillbaka den ena så byter vi ut den!

Då antog jag att det inte fanns några gamla 1300mAh kvar, och därför så skickade du en 1600mAh.

Det jag menar är att det man uppger i annonsen skall stämma! Och nu har du även erkänt ditt misstag.

Och inte har jag heller hört några som helst ursäkter eller beklagelser.




/ Tommi
 
ANNONS