-Catherine-
Aktiv medlem
McLinks skrev:
Han är också väldigt svår att få tag på och mailar man fastnar gärna mailen i hans tidvis väldigt effektiva "spamfilter".
Kanske du har haft otur, jag har då alltid fått svar på mail senast dagen efter.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
McLinks skrev:
Han är också väldigt svår att få tag på och mailar man fastnar gärna mailen i hans tidvis väldigt effektiva "spamfilter".
McLinks skrev:
Jag har också haft strul med honom. Det var en blixt som jag vann på Tradera. Det visade sig att han inte hade blixten utan att den fastnat i tullen på väg in i Sverige och hans lager. Han sålde alltså en produkt han inte hade, vilket är ett brott mot Traderas regler.
Det tog över en månad innan jag fick den. Dock gick han med på att stoppa med ett paraply i paketet.
En del av sakerna känns väldigt plastiga. Ex. radiosändaren till blixtarna.
Greve Nickon skrev:
Det var samma med softboxen jag beställde. Det tog en månad innan den kom, och det var antagligen därför han inte hade provat så att den fungerade med hans adapterring.
Söderlund skrev:
Vad säger Kaffebrus?
McLinks skrev:
Jag undrar hur mycket han testar egentligen...
Som jag har förstått det bor han i Tjeckien och leveranserna sker från ett lager i Sverige där han gissningsvis köper tjänsten. Men nu spekulerar jag bara.
Orky skrev:
Hur sa han att du skulle returnera? Att han skulle ersätta dig för vad det kostar att skicka som brev?
Om du däremot köper något på postorder, av en telefonförsäljare, från TV-shop, på Internet eller vid hemförsäljning, har du 14 dagars ångerrätt när du handlar inom Sverige.
Distans- och hemförsäljningslagen innehåller bland annat krav på att säljaren ska ge dig tydlig information om hur du kan ångra ditt köp.
Returfrakten
Vid distansavtal: Om du ångrar köpet får du själv betala returportot. Vid hemförsäljning och telefonförsäljning ska du inte behöva betala returfrakten.
-Catherine- skrev:
Kanske du har haft otur, jag har då alltid fått svar på mail senast dagen efter.
Graal skrev:
Posten är inte att lita på längre. De har slarvat bort räkningar som jag sedan fått kravbrev på. Och inte nog med det, kravbrevet kom fram först en månad efter det skickades så det var nära att ärendet hamnade hos kronofogden för indrivning. Som tur var betalade jag direkt och ringde upp företaget som just var på väg att överlämna det för indrivning. Men visst är det fel ändå. Vore han mån om sina kunder skulle han väl skicka grejorna utan att de felaktiga kommit i retur. Har dock själv aldrig haft några problem med kaffebrus som jag köpt några Lomo och Holgor av. Snabb leverans och inga fel på kamerorna.
peter_wahlström skrev:
Han skulle kunna erbjuda företgaspaket som t.ex YFO, AIFO m.fl gör. Jag handlar numera uteslutande från sådana leverantörer pga snabb service, personlig kontakt och leverans till dörren dagen efter man beställt. Fort, snabbt, lätt och alltid pålitligt.
Börjar han erbjuda ett proffsigare leveranssätt, precis som Erik också skriver, så tror jag att han vinner mer kunder. Problemet är kanske att prudukterna är "för billiga" så att frakten lätt kan uppfattas som tok-dyr... Det är kanske inte syftet med en lågbudgetbutik....? Men, men... Det kunde åtminstone finnas som alternativ tycker jag.
Betalning mot faktura hade inte varit fel heller. Känns också oproffesionellt i mina ögon när man måste betala in pengar i förväg och krångla...
Mvh /Peter
moldypeaches skrev:
Tack för era kommentarer!
Jag försöker alltid svara på alla mail direkt såvida det inte gäller något som måste undersökas närmre, då kan det ta några extra dagar beroende på vad det gäller.
Angående trådens första inlägg var det såhär:
Tommi köpte 2 batterier via Tradera, båda skulle enligt beskrivning vara på 1300mAh. När de skulle skickas uppgraderades det ena till 1600mAh för att Tommi handlat av oss förut.
När han fick detta menade han att det blivit fel och att båda borde varit på 1600mAh så han skickade tillbaks det ena till oss. Det har inte synts till än och reklamation är gjord.
Från vår sida var det alltså en ren gratis uppgradering som gick fel.
Vad det gäller andra frågor så är alla välkomna att skriva direkt till vår mail som syns längst upp på hemsidan.