Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sthlm 31/10, Allhelgonafoto på Skogskyrkogården

Produkter
(logga in för att koppla)

J0£L

Aktiv medlem
På lördag 31/10 tänkte jag bege mig ut till skogskyrkogården för lite häftigt kvälls/stativfoto när mörkret har sänkt sig och alla ljuslyktor har blivit tända. Om någon är sugen på att följa med så går det bra :).

Jag var där förra året och det var väldigt vackert (och kallt!).

Bilagor

• _DSC4947.jpg
    _DSC4947.jpg
    65.5 KB · Visningar: 929
  • _DSC4955.jpg
    _DSC4955.jpg
    73 KB · Visningar: 915
  • _DSC4991.jpg
    _DSC4991.jpg
    72.6 KB · Visningar: 939
Eventuellt intresserad, speca lite tid och sånt. Hittar inte heller så bra, det är väl ganska stort, så att man kommer till samma utgångsplats. Åker bil.

Fast dit är det svårt att åka bil, till och med om man kommer från Nacka :p Var kan bliburna i så fall ansluta?

Det finns nog någon parkering uppe vid kyrkogården, men risken finns ju (som på lördag nog är rätt stor) att det kanske inte finns några parkeringsplatser lediga. Annars kan man ju ställa sig någonstans i närheten kanske? Och ta en liten promenad till t-banestationen? Det går ju att mötas upp där inne om man vill :).

Mig når man hur som helst på noll sju tre noll bindestreck nio sex sju sju två två.

Det tar mig 10 minuter med bil men en dryg timme med kommunala medel, så om du inte tror att det går att åka bil dit blir det nog inget besök för min del.

Det finns gott om ställen att stå på om man kan tänka sig att stå i nått villaområde och knata 5 minuter efter det. Kan ju inte göra så mycket om man hur som helst har tänkt kanta runt ett par timmar och plåta?

Jag kommer antagligen inte ansluta...en natt under tarpen ute i hansta-reservatet ligger nog på menyn om inget ändras.

det var fantastiskt på skogskyrkogården förra året, jag var också där. Tyvärr ska jag dricka sprit imorgon istället, och frågan är om man vågar sig ut. Imorgon är det ju allhelgonaafton på riktigt, dvs den 31 oktober (händer ju bara vart sjunde år ungefär) och då är det ju den "riktiga" spökkvällen då man eventuellt kan stöta på spöken.

Bilagor

• IMG_5915 [].jpg
    IMG_5915 [].jpg
    10.7 KB · Visningar: 668
Intresset verkar inte ligga på topp, men den som vill hänga med kan slå en ringla på 0730967722 :).

Jag tänkte också komma...men jag ska på middag så jag kommer senare. Men då vet jag inte om någon är kvar. Men jag drar nog dit ändå!? Mycket men här...eller där!

/Tina

Jag är intresserad, om det inte blir för mycket folk :p

Jag har lite svårt att koncentrera mig på att fotografera om man är för många, typ fler än 3-4, så jag gillar mindre gäng :)

Edit: Anna, det brukar gå att stå med bil vid ingången som ligger vid Nynäsvägen/Lingvägen. Åker jag själv dit ikväll är det där jag kommer parkera, för chansen att hitta en P-plats där min bil får plats på Sockenvägen är minimal.

Blev några bilder i trängseln när man väl kom ut från t-banan.

Bilagor

• Skogskyrkogården.jpg
    Skogskyrkogården.jpg
    25.3 KB · Visningar: 348
  • Skogskyrkogården-2.jpg
    Skogskyrkogården-2.jpg
    63.5 KB · Visningar: 348
  • Skogskyrkogården-3.jpg
    Skogskyrkogården-3.jpg
    91 KB · Visningar: 348
Jättefina bilder!! Hade tänkt att åka ut till en av våra kyrkogårdar men tyvärr så är det dimma så jag antog att det inte skulle fungera?!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar