Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Statlig lönegaranti som frilans?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag sällar mig nog till dem som inte tror att du kan få nån lönegaranti. Helt baserat på att du kör F-skatt, vilket strängt taget innebär att det är inte en lön du får från företaget jobbar åt.
Förlåt om jag är tjatig, men instruktionerna från Kronofogdemyndigheten (som i princip är den som bestämmer i den här typen av fall) gör helt klart att F-skatt inte innebär att man är diskvalificerad från lönegaranti.

Förlåt om jag är tjatig, men instruktionerna från Kronofogdemyndigheten (som i princip är den som bestämmer i den här typen av fall) gör helt klart att F-skatt inte innebär att man är diskvalificerad från lönegaranti.

Nä, men jag gissar att det baserar sig på att man faktiskt kan ha en anställning samtidigt som man driver företag. Som jag sa tidigare är det inte ens fråga om en "lön" i egentlig mening. Men förhåller det sig på något annat sätt så är det bara att grattulera.

Mvh
Maverick

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar