Alve Henricson
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Skilj inte på frilans- och yrkesfotograf
Bra, ingen borde ha dåligt samvete så länge man gör så gott man kan. Men frågan var om man inte borde kalla sig frilansfotograf om man får pengar för sina bilder.
För mig har det ingen betydelse vad man kallar sig, det som räknas är resultatet, och jag ser inget fel i att de som tar betalt för bilder kallar sig frilansande fotografer om de anser att de mår bra av det.
J Tjerneng skrev:
Jag kallar mig gärna amatörfotograf, för att jag inte själv anser mig ha kommit upp i den nivån att jag vill fota mot betalning. Men när jag väl har kommit dit tänker jag inte ha dåligt samvete för att kalla mig frilansfotograf, bara för att jag även är frilansjournalist.
Bra, ingen borde ha dåligt samvete så länge man gör så gott man kan. Men frågan var om man inte borde kalla sig frilansfotograf om man får pengar för sina bilder.
För mig har det ingen betydelse vad man kallar sig, det som räknas är resultatet, och jag ser inget fel i att de som tar betalt för bilder kallar sig frilansande fotografer om de anser att de mår bra av det.