[Sidospår] Motsatsen; Lätt att hitta på nätet
Estethia skrev:
nej, det är inte tur, det är skicklighet.
Håller med Cristel. Med lite arbete och bra sida så hjälper Google till av bara farten. De tycker ju om folk som har sidor många besöker så gör en sida som många länkar till och voilá!
Funderar på att byta min hemsideadress:
http://www.google.com/search?q=Max+Zomborszki&btnI=I'm+Feeling+Lucky
Fast det gäller ju att folk klarar av att stava mitt efternamn rätt också :-D
/Max, med över 10 års stark "net-presence"
PS. Ok. Jag erkänner att ett någorlunda ovanligt namn underlättar. De första 4-5 åren på nätet var jag tämligen ensam om mitt efternamn där.
PPS. Tycker personligen det funkar bra med fotosidans nuvarande system och fotosidan har en betydligt bättre stämning än många andra forum jag varit på. Vill folk fejka namn får de väl göra det och riskeras att bli avstängda när någon anmäler, eller höra av sig till redaktionen och ge bra anledning till att skydda sin identitet. Vill man vara ärlig men vägrar uppge namn får man väl acceptera den här mötesplatsens regler och bara komma hit som anonym gäst med allt vad det innebär. Alternativt besöka någon annan fotosajt.
Men bara därför behöver man inte lämna ut mer information än nödvändigt. Försöker istället få folk som vill veta något att kontakta eller träffa mig.
Skulle det bli stora problem skulle jag kunna tänka mig ett system som photo.net har för epostadresser (fast för namn istället), där man inte kan få reda på en epostadress förrän efter att ha väntat i X antal sekunder (omöjliggör storskaliga snabba nedhämtningar), man kan bara hämta ett visst antal per dag och personen man begär information om får själv motsvarande registrerade information om dig. Kombinera detta med att du måste ha varit medlem i X månader innan du får begära informationen så blir det mycket svårare att skapa tusen konton och parallellt börja hämta information men hindrar inte det "ärliga" användatet av funktionen. Redaktionen skulle snabbt kunna spåra missbrukstendenser om så önskas. Fast i dagsläget har jag inte sett tendenser till problem som skulle kräva detta.
PPPS. Jag följer/bevakar inte den här tråden så vill ni ha svar av mig får ni uppmärksamma mig på det. Ni vet hur ni når mig :-D