snysop
Aktiv medlem
Galaxens President skrev:
Richard Abrahamsson 760529-7139
Sankt Johannesgatan 30B
752 33 Uppsala
Eniro är väldigt praktiskt om man vet namn och stad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Richard Abrahamsson 760529-7139
Sankt Johannesgatan 30B
752 33 Uppsala
paranoid är kanske ett för laddat ord för många men jag tror du oroar dig i onödan. Att oroa sig i onödan mår nog ingen bra av.
Våldsmannen i psykos bryr sig sannolikt inte om vad jag har för tankar eller åsikter när jag går på stan heller och han kan mycket väl ha fått för sig att jag har förfärligt onda avsikter/åsikter/tanker gentemot honom.
snysop skrev:
...Jag blir inte "säkrare" eller vad ni kallar det bara för att jag vet personernas fullständiga namn...
Postnummer behöver man inte alls fylla i, inte län heller för den delen.snysop skrev:
Jag oroar mig inte, har som sagt inte 100% korrekt info. Men jag tycker att det är onödigt att behöva skriva ut hela namnet + postnummer.
Nej det tror jag inte heller. Det finns säkert en viss sannolikhet att uppgifterna missbrukas men jag hävdar att den är så fruktansvärt liten att andra fördelar med att skriva ut vem man är väger upp det. Därav blir min jämförelse med våldsmannen på stan relevant, iallafall i mina ögon.
clindh skrev:
Dock vet jag att det syns om det är ifyllt, så har man inte fyllt i det först men sedan beställt tex medlemskap online från oss (då adress efterfrågas) kommer postnummret in i registret - där skulle vi kunna ha en flagga för "visa ej postnr/ort".
Jag hade känt mig gladare och öppnare om jag vetat vem jag talar med eller kanske rent av tryggare ;-) om jag vetat vem Mårten Sörensen var, som tyckte jag förtjänade en käftsmäll för vad jag skrivit i den här tråden . Dessutom tror jag många för en seriösare diskussion med mindre tendens att kasta ur sig ogenomtänkta saker om deras riktiga namn står bakom. Det känns ärligare när man gör klart vem man är tycker jag. Ta inte detta om en anklagelse mot dig, det är inte menat så.snysop skrev:
Vad är fördelarna med att veta någons namn?
Jag hade känt mig gladare och öppnare om jag vetat vem jag talar med eller kanske rent av tryggare ;-) om jag vetat vem Mårten Sörensen var, som tyckte jag förtjänade en käftsmäll för vad jag skrivit i den här tråden . Dessutom tror jag många för en seriösare diskussion med mindre tendens att kasta ur sig ogenomtänkta saker om deras riktiga namn står bakom. Det känns ärligare när man gör klart vem man är tycker jag. Ta inte detta om en anklagelse mot dig, det är inte menat så.
lottae skrev:
.
På fotosidan är kanske inte ämnena så känsliga så man inte ska våga stå för det man skriver?
Jag tycker fotosidan gör rätt i att kräva riktiga namn.
Nej jag vet inte om han heter så. Det var just det som var poängen.snysop skrev:
Men du vet ändå inte om Mårten heter Sörensen i efternamn... ...Jag skyddar mitt efternamn så att inget pucko kan hoppa efter mig, inte för att kunna skriva dumma saker till er.
Då är det väl ett betydligt smartare drag att inte skriva ut att man har svindyr utrustning än att fejka namnet (även om jag tror faran är överdriven)?snysop skrev:
Grejen är inte bara änmnena man skriver om, utan vad man har för utrustning etc. Det finns ju folk här som har svindyr utrustning hemma. Att servera sitt namn, bostadsort och vad för något man har på silverfat till brottslingar är iaf inget jag vill.
Det finns ingen som begär at du skyltar med vad du har för utrustning..snysop skrev:
Grejen är inte bara änmnena man skriver om, utan vad man har för utrustning etc. Det finns ju folk här som har svindyr utrustning hemma. Att servera sitt namn, bostadsort och vad för något man har på silverfat till brottslingar är iaf inget jag vill.
lottae skrev:
Det finns ingen som begär at du skyltar med vad du har för utrustning..
Och inte ort heller väl? det fyllde då jag i självmant efter registreringen iaf.
Du har en profilbild där du syns ganska tydligt förresten..
snysop skrev:
Stor idé att vara på ett fotoforum om man aldrig diskuterar utrustning.