avlustat_medlemskap180119
Avslutat medlemskap
Jag önskar så att det vore en upprepning (vore skönt att få problemet ur världen) men jag har svårt att se den i samma extrema form, om jag ens kan se den. Men det är ju svårt när man inte själv tagit bilden och vet alla förutsättningar.
För att överhuvudtaget kunna SE något av det du beskriver har jag hijackat din bild samt lättat den så mycket att det går att se vad du menar. Bilden är ju ganska läcker rent motivmässigt i original så du får ursäkta att jag "förstört den" partiellt, men syftet är just att se.
Och se har jag svårt för. Motivet är ju svårt. Jag ser inget direkt onormalt med den, men jag har ju inte sett din jycke i verkligehetn och jag finner inget konstigt med örat eller vågformen du beskriver. Blixt och fisheye som ej kommunicerar med kameran kanske inte är någon lätt uppgift att att dra slutsatser ifrån.
Men jag ser vågform i öra och rygg och ska de inte finnas där så...sitter jag ganska svarslös
Så här har jag försökt granska den:
//Lennart
Nä, det är inte precis samma. Men örat är betydligt längre än i verkligheten (fast det kan ju vara FishEye-effekt) och har ine alls flera tofsar eller vågor. Hon hoppade ner när bilden togs, men det ser ut som huvudet är ditklistrat lite nedanför, verkar som om ryggen syns också i läget innan, uppe, där den är belyst av solen.
Nä, jag är inte tvärsäker själv.Det är ju inte skakoskärpa, men rörelseoskärpa på motivet, men bara på vissa ställen, vilket är märkligt. La upp bilden just för att jag märkte det här märkliga, men har ine ljusat upp den för stämningens skull.
Valpen heter Zelda, så den enda slutsatsen man kan dra är att det bara inträffar på motiv som börjar på "Zel", kanske kan kalla det för ZEL-effekt ;-)
/Mats