Annons

Större bilder på FS

Produkter
(logga in för att koppla)
Saknar möjlighet att klicka tillbaks storleken på bilden

Saknar möjlighet att klicka tillbaks storleken på bilden genom att bara klicka på bilden någonstans. Annars så blir detta mycket bra.

mvh Martin Kaup

När jag ändå håller på. Under bildfilter/versioner står det 2880x1920, klickar jag läs mer står det 1024x1024 och i nyheten på förstasidan 2880x1800.

Saknar möjlighet att klicka tillbaks storleken på bilden genom att bara klicka på bilden någonstans. Annars så blir detta mycket bra.
Vi tog bort den då den ställde till lite problem på läsplattor, nuddade man bilden tolkades det lätt som klick och man for tillbaka. Men jag har kopplat tangenten ESC så det är ett snabbkommando för att stänga.

Snyggt!

Testade att svepa bilder på en iPad. När jag sveper åt höger så bläddrar visningen till nästa bild istället för att visa föregående bild i serien. Har testat både i chrome och safari och i ingen av dem fungerar det som förväntat.
/Jocke

Hur helskärm

Jag klickade på länken men kan inte hitta någonstans att trycka så jag ser bilden i helskärmsläge. Nu ser jag den bara i ca 1000 pixlars bredd????

Vad händer med bilder uppladdade i 1024?

Detta är kanske en dum fråga, men vad händer med bilder som är uppladdade i 1024 med den nya layouten? Kommer vi att se någon skillnad på dem jämfört med hur det var innan?

Men...

Alla tidigare bilder på Fotosidan är max 1024x1024, men framöver blir det fler och fler större.

Men varför står det då:
Klicka för att se en 2880x1660px bild i nya utseendet.

Det där får ni väl ändå omformulera till något i stil med:
Klicka för att se hur en 2880x1660px bild kommer att presenteras i nya utseendet.
Jag kan ju inte se en 2880-bild ännu.

Det där får ni väl ändå omformulera till något i stil med:
Klicka för att se hur en 2880x1660px bild kommer att presenteras i nya utseendet.
Jag kan ju inte se en 2880-bild ännu.
Jag är inte riktigt med på vad du menar. Den bilden som notisen länkar till är så stor (eller snarare 1620px, så lite fel iofs). Men med mindre skärm ser man den inte fullt så stor.

Ja...

Jag är inte riktigt med på vad du menar. Den bilden som notisen länkar till är så stor (eller snarare 1620px, så lite fel iofs). Men med mindre skärm ser man den inte fullt så stor.

Ja men min skärm är bara 1360 pix bred och bilden visas så här (se nedan) Jag skulle vilja kunna klicka någonstans och se den i helskärmsläge (så jag ser den 1360 pixlar bred).

Jag missar förmodligen något väsentligt, men jag har letat och försökt i en halvtimme nu.

Bilagor

• cykelbild.jpg
    cykelbild.jpg
    65.4 KB · Visningar: 179
Ja men min skärm är bara 1360 pix bred och bilden visas så här (se nedan) Jag skulle vilja kunna klicka någonstans och se den i helskärmsläge (så jag ser den 1360 pixlar bred).

Jag missar förmodligen något väsentligt, men jag har letat och försökt i en halvtimme nu.

Vi menar att du kan se på din skärm hur en 2880 bild ter sig. Dvs att den anpassar sig oavsett bildskärmstorlek.

Leta inte mer, det finns ingen länk för att visa den i originalstorlek. I tidigare svar har vi diskuterat kring detta och kanske vi lägger en "100%" länk på bilderna (men då får fotografen bestämma om den skall finnas eller inte).

Fotosidan ger möjlighet till visning i större format !

Hej !
Bland det mest intressanta jag hört på länge, helt klart har jag saknat
denna funktion.
Äntligen gör Fotosidan en uppshapning gällande detta, det är ju en fotosida
såklart man ska kunna se medlemmarnas vackra alster i sin fulla prakt
nu kommer man även att se vilka som bildbehandlar och kan den biten mot
de som inte behandlar alls eller är nybörjare.
Bilderna kommer nu till sin fulla rätt för betraktarens ögon !
Gillas Fotosidan detta var verkligen på tiden !
Jag är överlyckligt !
:)
mvh/Dieter

När jag ändå håller på. Under bildfilter/versioner står det 2880x1920, klickar jag läs mer står det 1024x1024 och i nyheten på förstasidan 2880x1800.

Det var en jättedebatt igår kl 23:34 om vad vi skulle sätta. :) Därav förvirringen, men det slutade med 2880x1920. Jag skall justera överallt. Tack!

Detta är kanske en dum fråga, men vad händer med bilder som är uppladdade i 1024 med den nya layouten? Kommer vi att se någon skillnad på dem jämfört med hur det var innan?

En 1024 kommer anpassas om den inte får plats i aktuell skärm och får den plats så visas den i 1024px centrerad i layouten. Vill du visa dina bilder i ny upplösning så Redigera bilden här på Fotosidan, välj fliken Version/Bildfil och ladda upp den på nytt. Alla kommentarer etc finns då kvar.

Pilarna för att bläddra mellan bilder ligger över bilden. Helt ok om man tittar på dator (med mus) men för läsplattor känns det lite fel. Man skymmer bilden med hela handen vid bläddring.
Annars ser det bra ut.

En 1024 kommer anpassas om den inte får plats i aktuell skärm och får den plats så visas den i 1024px centrerad i layouten. Vill du visa dina bilder i ny upplösning så Redigera bilden här på Fotosidan, välj fliken Version/Bildfil och ladda upp den på nytt. Alla kommentarer etc finns då kvar.

Kan man få publiceringstjänsten från LR att uppdatera ett befintligt album som är uppladdat manuellt?

Det funkade bra att göra nya versioner med bilder som var uppladdade med publiceringstjänsten.

Pilarna för att bläddra mellan bilder ligger över bilden. Helt ok om man tittar på dator (med mus) men för läsplattor känns det lite fel. Man skymmer bilden med hela handen vid bläddring.
De är rätt små också. Men enklaste sättet att navigera på platta är med "swipe" - dra med fingret över bilden åt höger eller vänster.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar