The_SuedeII
Aktiv medlem
Usha.... var ovh provade a77 idag på MM i Borås.
Nä, inget för mig.
Bästa var känslan att hålla i kameran.Samt att filmningen var bra!
Redan på iso 800 så blev det röda i bilderna väldigt fult och grynigt.
Var tvungen att plocka ur batteriet en gång oxå eftersom kameran hängde sig när jag stoppade i minneskortet !?!!
Tyvärr lutar det åt ett systembyte för min del oxå!
Om inte blixtsnabb följande AF är ett absolut måste, så ta en ordentlig funderare på NEX-7 så fort du får en chans att klämma/känna lite på den.
Den enda anledningen till att jag inte har en femma längre är att den var lite klen i kontrollerna, och lite hal att hålla i. Inte riktigt tillräckligt liten för att klassa in som kompakt, inte så stor att den är bekväm att hålla i, alldeles för lite kontrollpunkter att styra kameran med. Sjuan är bättre på samtliga dessa punkter, OCH nästan ett helsteg bättre i ISO-prestanda än A77 (jag gissar på "lika bra" som NEX5N).
Jag håller själv på att "banta", inte mängden - men väl storleken! - på min utrustning. Vad det gäller seriös event-fotografering finns det inget som slår D3 och 1D-serierna, men de är ju inget man släpar med sig för skojs skull direkt... Någon slags vardagskamera måste införskaffas, gärna mer kompakt - med minst APS-storlek på sensorn.