Var uppstod detta tumult? Dvs vem gjorde ett test som visade detta?
Om jag börjar så här att A77 innan lansering fick en onormalt hög förväntansgrad, Kameran skulle knocka det mesta på marknaden, Sony skrev själva att ägare av A700 skulle få en efterföljare som var fantastisk.
Precis det samma trodde ägare av Canon när 50D släpptes. Detta är viktigt tycker jag precis hur det var, stämmningen och förväntan över miraklet 7D som skulle komma från världsledande Canon.
Canonägare är ofta kunniga och kräsna, 50D var generelt ingen dålig kamera men många krävde en mera fantastisk kamera.
Så kom då 7D nu har väl snart 2 år gått sedan lanseringen av 7D, alla kända saiter som Dpreview med många fler tog så klart tag i underverket från Canon. Nu gör man och alla andra sina egna tolkningar av vad som skrivs om kameran, jag sitter inte här och hittar på en massa konstigheter om 7D utan det är hur jag har tolkat vad andra skrivit. I den enorma mängden av tester och inlägg i Canontrådar om just 7D så kan jag självklart inte minnas var allt exakt finns att hänvisa till.
Det mycket avancerade AF-system som 7D fick tog mycke utrymme i trådarna, likaså den imponerande höga bildfrekvensen av 8 bilder/sekund. Tumulltet kom i att många hade problem med AF:en blixtstyrningen och att kanske en del köpt sig en för avancerad modell, tumulltet kan vi byta ut till något annat ord som kanske bekymmrade blivande ägare. Någonstans finns testet av bildfrekvens så klart, kameran fick också nya firmware som förbättrade flera saker som brukligt nu mera, förmodlingen skulle nog Canonexperten Fröderberg kunna ge dig dom mera rätta svaren.
Av alla testsaiter så vet man ju inte om senaste firmware verklingen var inlagd eller vilket minneskort som satt i just den kameran. I fallet A77 så vet vi att olika versioner har figuerat runt bland testarna även att mera märkesvänliga förbiser vissa fadäser och helt enkelt hoppar över dom, eller tycker att det inte gör så mycket. Vad jag förstår så smattrar väl kameran på och fyller bufferten även om inget minneskort sitter i kameran.
/Bengt.