Det manualen beskriver är vad som skall vara standardvalet vid radering (OK eller Avbryt). Väljer man alternativet OK som standardalternativ så slipper man pilla över från alternativet Avbryt
när man skall radera bilder. Ett moment försvinner, men bekräftelsen av raderingen ligger kvar. Du kan alltså släppa irritationen.
Det som dock irriterar mig mest med kameran just nu är dess ovilja att temporärt koppla om kameran till JPEG-läge om funktionen kräver det. Om jag av någon outgrundlig anledning vill använda Smart Converter när jag har kameran i RAW-läge så vill jag att kameran växlar tillfälligt till JPEG (eventuellt efter en enknappsbekräftelse från mig). Som det är nu blir jag bara irriterad på att kameran nekar användandet av en funktion bara för att jag har RAW-läget aktiverat. In och fippla i menyn och sedan tillbaka igen, arghh.
Märkligt; en knapptryckning vid radering av bilder kan man spara genom ett menyval, men möjligheten att automatiskt växla till JPEG när en funktion kräver det, det nekas mig. Dags för Sony att fixa detta.