Photocon
Aktiv medlem
Oftast får fotografen ändra sig, lära om, köra in sig på kameran, då faller allt säkert på plats, - om man använder kameran praktiskt, vill säga, inte genom ”torrfotografering”, som det ofta är på FS Forum, visst trevlig läsning, men ibland jävligt segt, samma påpekanden, inlägg efter inlägg, skitkul, jovisst.
Har kapat ditt i övrigt ganska självklara inlägg som innehöll en del roliga saker, men också vissa av "samma påpekanden" som kanske platsar i samma genré som "Farsan berättar lumparminnen" (för 235745:e gången. Alltså repriser.
Jag gillade uttrycket "torrfotografering", men va fasiken ska vi göra under tiden vi väntar på mer omfattande tester? Strunta i att skriva? Eller rapa upp samma litania "Vänta och se-ge kameran en chans-testa först och skriv sedan? Hur kul skulle trådarna vara då? Dum fråga, men faktiskt precis samma sak som du skriver. Citat:" men ibland jävligt segt, samma påpekanden, inlägg efter inlägg".
Enligt min åsikt handlar det faktiskt om ett par praktmissar som tagits upp här och som skulle kunnat undvikas om just vanliga sketna FS-fotografer tillfrågats innan konstruktörerna började med att sluta tänka och därmed ägnade sig åt "blötfotogfrafering" kanske efter för stort sakéintag.
Varför ska vi "ändra oss" p g a saker som från början är fel och till stora delar inte kan åtgärdas med FW-uppgraderingar ens. För liten minnesbuffert, lag innan sökaren går att titta igenom m fl helt rudimentära saker som borde vara självklara i en kamera med så hög bps att den ska kvala in i gruppen bland actionkameror också. Lita på att många testare kommer att "slakta" kameran för detta.
Visst jag förstår ditt övriga resonemnag att man kanske tänkt "- vi har inte tid, att vänta tills allt är ok, vi måste visa vad vi kan, så att vi inte missar tåget, - så kan snacket ha gått! ". Men kunderna behöver för den skull inte vara glada över att kameran släpps för tidigt. Typ: -Äh, fan låt kunderna få köpa bilen nu i november så ger vi ut en ny modell med ratt nästa år. De får vänja sig vid styrstång så länge.
Att släppa sig vid fel tidpunkt kan innebära att man skiter ned sig
//Gonatt önskar
Lennart