pet
Aktiv medlem
25% förbättring löser inte problemet. Helt sjukt att de bygger en kamer med snabbhet i världsklass och sen introducerar en fördröjning som mycket allvarligt försämrar egenskaperna i just de situationer den är konstruerad för. Tror att det är nån japansk hedersgrej med låsning till batteritid. Tydligen sugerv den där oledsökaren rätt mycket kräm.
Lustigt tycker jag det definitivt inte är.
/Mats
Nej det är sant.....kanske skulle sagt dåligt istället(för det är det)...för visst fasen är det ett lustigt/märkligt val av Sony om dom medvetet har gjort semiprokameran långsammare och med längre responstider än den billigare A55:an.
Ok visste inte att EVF:en så sög så mycket mer ström än den i tex A55:an...däremot så jag tänka mig att processen för att omvandla 24mp till liveströmen som matar EVF:en i A77:an suger betydligt mer ström än processen i tex A55:an.
Nu säger jag inte att det är ok eller på något sätt försvara Sony för att dom inte lagt in ett "on-läge" för EVF i menyn för dom som gärna offrar lite av batteritiden för att kunna ha EVF:en igång hela tiden för att slippa fördröjningen för uppstarten av EVF:en men trotts att det inte är så kul att behöva ta till en sådan lösning så kan man ju lätt o smidigt komma runt problemet med hjälp av tex en liten tejpbit.