Nu kommer en kommentar som är lite av ett sidospår, men å andra sidan verkar hela den här tråden bestå av väldigt mycket (oftast kul) sidospår åt olika håll ...
Det här jag tar upp nedan har påtalats förut, men kan vara värt att trycka lite på eftersom jämförelserna ganska ofta kommer upp.
Det som skiljer ett entusiastsystem som A77 + 70-400G från ett proffsystem som säg en Eos 1D Mark IV + 300/2,8 är faktiskt inte i första hand bildkvalitet. Visst, jämför vi en (jämförelsevis) billig zoom med ett fast supertele finns det en kvalitetsskillnad, men sett till hela systemet och i till själva den råa bildkvaliteten ur kamerorna så är skillnaden ganska liten.
Om jag tar din (antagligen mest retoriska) fråga "undrar jag hur mycket bild man får för pengarna jämfört med " så är ett hyfsat sant svar - "inte så mycket mer". Men ett annat lika sant svar är "efter att ha använt grejerna tusentals gånger, dag in och dag ut sitter du i regn och halvdassigt ljus, bredvid en fotbollsplan, då får du otroligt mycket fler tekniskt bra bilder att leverera med Eos 1D-paketet än med A77-paketet"
Det du betalar för i ett proffsystem är slitstyrka, pålitlighet, smidig användning, bästa möjliga fokus, bästa möjlig sökare, bästa möjliga allting. Ofta handlar det om att betala ganska dyrt för vad som lätt framstår som en ganska liten fördel (jag hittar på ett exempel: säg 20% snabbare AF som kostar tre gånger så mycket). Det du betalar så oerhört mycket för i proffsgrejer är helt enkelt att ha så få tekniska begränsningar som möjligt. Den riktigt stora kostnaden i ett fotojobb är faktiskt fotografen, och då är det värt en hel del pengar att se till så utrustningen inte begränsar fotografens möjligheter.
Men tar vi jämförelsebilder sida vid sida i ok ljus på ett stillastående motiv ... Jag då är ärligt talat skillnaden mellan en proffskamera och till och med en enkel instegskamera (med vettigt objektiv) ganska minimal.