Photocon
Aktiv medlem
Självklart kan en FW uppdatering ändra funktionen så att den fungerar likadant som A55, dvs EVFIn på hela tiden i manuellt läge. Dvs den struntar helt i att använda EYE-findern i manuellt läge. Men man vet ju inte om de vill ha det så för att spara på batteriet. Men det verkar ju troligt att de ändrar på detta om det kommer en haglande proteststorm från olika håll, om det inte går att snabba upp förloppet på annat sätt med mjukvaran.
/T
Jovisst ska Mats Lillnor få uppbackning. Nu verkar det ju som om de flesta här inte primärt tänkt sig att använda A77 som en actionkamera. Det verkar i alla fall så. Själv är jag relativt van actionfotograf och skulle bli vansinnig om jag i en viss situation tittade in i en sökare som under en viss tidsenhet visar nada och får mig att missa såväl fokus och riktning på en väsentlig händelse.
Om det som Mats upplevt stämmer i verkligheten så håller jag med om att en FW-uppgradering bör fixa till ett läge så att EVF är aktiv hela tiden. Även om det äter batteri. För övrigt blir det problemet mindre eftersom de flesta actionfotografer oftast använder vertakalgrepp där det får rum 2 batterier.
Eftersom jag aldrig hållit i en A77, utan endast A55 (som jag tycker växlar hyfsat snabbt) har jag dock svårt att lämna annan kommentar än ovan eftersom jag själv inte har kunnat kolla tidsbortfallet, men jag litar på Mats i detta avseende. Är dessutom övertygad om att Sony fixar detta med en menyinställning typ " EVF on/off/shut-down x tidsenheter,
Skönt med en ledig måndag. Låg och drog mig lääääänge
//Lennart