Bengf
Aktiv medlem
Medveten om detta...ok i såfall kan man ju tycka att Sony borde ha kunnat kräma ur lite bättre resultat med A77an om nu det nu är så 24mp sensorn är bättre och med högre upplösning.
Jag funderar på precis samma sak, Lennart med flera uppfattar jag som att dom knuffar undan A580 lite grann, precis som om den riktigt inte platsar på den så höga pedistal som mästerverket D7000.
Om man håller sig enbart till sensorns möjligheter i A580, hur pass Sony lyckats där så ligger väl inte D7000 ljusår över precis. att den sedan inte har samma byggkonstruktion mm. är en annan avdelning.
Medveten om att Sony fortfarande är något sämre med att hantera brusredusering än vad Nikon är, beror kanske inte på att det är en SLT-modell ( A77 ) Nu kommer jag fram till förväntningarna på nya 24,3 Mp sensorn, och vad Nikon då kan göra ( många väntar så spänt på någon typ av succe av duktiga Nikon-ingenjörer ) jag menar att Sony har blivit bättre och bättre, men det känns som att med nya sensorn så stannade det upp en aning om man nu bara ser till högIso kapacitet, där spelar väl den fasta spegeln en roll, ljusförluster mm.
jag tror inte att en ny Nikon kommer att få DR-tal runt 16-17 eller Iso-summering runt 14-1500 hos DX0 med denna Sony-sensor. Men dom kanske inte kommer med en liknande sensor som A77, den kan få en 20Mp som exempel, Nya V1-cx verkar vara mera ombyggd av Nikon vad gäller sensor än tidigare koncept.
Jag riktar ingen som helst kritik mot Lennart nu, och det är bara min egen tolkning som enbart står för mig och ingen annan, Lennart är bra att använda som Källa för att han är så kunnig inom fotokonsten.