Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Nä, i manuellt läge växlar man mellan dem med en knap, men inte ens då man manuellt har ställt in EVF så är sökaren igång hela tiden, den släcks nar man tar bort kameran från ansiktet och tar en halv sekund att starta när man tar upp kameran. Finns ingen menyinställning för att den alltid ska vara på (i förserie-exemplaren).
/Mats
Jo jag vet jag har testat A77 själv och jag har också konstaterat att den laggar vid switchning. Har inte samma känsla eller minne att A55 gjorde detsamma men jag kan ha fel. Där måste man ju dessutom själv aktivera denna sömlösa ögonsensorstyrda växling mellan bakdisplay och EVF som annars är den mest elleganta lösning på Live View-hantering som finns idag. Bara det gjorde ju att man tog A55 till sitt hjärta.
Om sedan Sony verkligen fixat detta till full belåtenhet så får du väl slå upp tältet utanför Sony-shoppen så du får ditt ex när de landar i butiken .
Jag tror att A77 och A65 kan bli något verkligt att bita i för konkurrenterna. Om inte folk nojar alltför mycket i det lilla tapp av ljus som ofelbart resulterar i en marginellt tapp i bildkvalitetsparametrar som brusnivå framförallt, så kommer speciellt A77 att bli en framgång. 12 000 för ett sånt hus som toppresterar i många parameter nischer kommer att vara svårslaget. Lägg därtill att SLT-tekniken också ger Sony lägre tillverkningskostnader än man kan uppnå med de mer elektromekaniska konstruktioner som Nikon och Canon hittills torgfört. Låt vara att dessa i viss mån kunnat kompensera detta genom avsevärt längre serier tidigare.
Senast ändrad: