afe
Aktiv medlem
Får väl se till att inte missa att korrekturläsa i fortsättningen. Men jag ska erkänna att jag nuförtiden släpper igenom mycket mer ofullkomligheter, felsyftningar och stavfel i det jag skriver i mail eller i olika fora, än vad jag någonsin skulle ha accepterat tidigare, när jag skrev på papper. Då var jag MYCKETpetigare. Det är också mycket lättare att hitta fel ifall det är utskrivet på papper, man har ju en mycket större överblick bl.a.
.
Nu tänker jag gå OT så det förslår, men jag tycker inte det är lättare att korrläsa på papper än på en dator eller padda. På vilket sätt skulle överblicken bli bättre? Däremot är det lättare att rödpenna på papper
Angående blixtskon finns det som sagt både för- och nackdelar med både Sonys variant och den variant alla andra använder. Den mest uppenbara nackdelen med Sonys är att "alla" andra använder den andra, och det blir mer påtagligt ju fler tillbehör som kommer som utnyttjar standardskon. Jag kommer aldrig att hänga på en skärm eller mikrofon på min kamera, så för mig är förmodligen Sonys (eller egentligen Minoltas) sko bättre, men det finns nog poänger med att Sony byter.
För övirgt har jag som sagt aldrig upplevt några problem med den blixtsko som introducerades av Leica i början av förra seklet.