afe
Aktiv medlem
Jag har ju också jobbat med marknadsfolk och jag har ju sett gammalt Microsoftfolk som realitetsanpassats när de inte längre levde av ett självspelande piano, som Microsoft då var under dessa år. När de sökte utmaningar hos andra företag så upptäckte både vi och dom att de fick slita mycket mer för mycket mindre. berodde Microsofts exempellösa framgång dessa är bara på den svenska marknadspersonalen inte. För det är stor skillnad på en marknad där man kanppt behöver sälja utan där grejorna säljer sig själva och sådant man faktiskt måste anstränga sig för att någon överhuvudtaget ska köpa..
Det har tidvis säkert funkat så inom vissa av Sonys produktlinjer och sortiment också men när det gäller systemkameror så är det Sony som är "the new kid on the block" även om det kanske inte stämmer med företagets självbild och då måste man nog trots allt vara lite ödmjuk.
Tror det är där det fallerat (i Sverige i alla fall). Den svenska distributören är enligt uppgift inte helt lätt att ha att göra med, och dåliga på att leverera. Jag har inga detaljer eller så, men jag vet i alla fall att den enda butik som säljer Sony i Uppsala är Elgiganten. Mediamarkt har några få kameror ur NEX-seren bara., och ortens enda "riktiga" kamerabutik hatar Sony