Ja, utan att gå in på några siffror så tycker jag också det var mycket bra villkor. Hade det inte varit det så hade jag inte slagit till, utan planerade att hoppa över A77 helt.
Men det är som det ska vara tycker jag, man ska inte vara för girig. You win some, you loose some. Om Lennart har gjort ett klipp på ett helt annat objektiv kan han ju kosta på att släppa en liten del på intäktssidan.
Likaså har killen som köpte min A580 också gjort ett riktigt bra klipp.
Och om nån vill ha ett utmärkt telezoom så kan vederbörande också göra en riktigt bra affär. Förstår inte att det inte åkte iväg på tio minuter. Hade jag varit utan och haft medlen skulle jag inte tvekat en sekund.
Det här objektivet kostar över 10 000 kr som billigast på stan.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=801738
(Det exemplaret som listas hos Rajala för 7999 är fel, det är varianten utan OS de har på lager).
Extremt bra exemplar i perfekt skick som är fixat för kompatibiliteten och det åker iväg för bara 6500 kr.till någon här i tråden!!!
Ligger ute på Tradera med utropspris 6300 kr och så fort det kommer ett bud där är erbjudandet via fotosidan slut. Skynda fynda!
Apropå att Sony gör förbaskat bra objektiv numera så tror jag definitivt på det. Nu har de ju släppt några DT-objektiv, bl.a. 18-135 som nytt kitobjektiv för den (host host) halvbra 18-55, men också ett nytt DT 55-300 som är snorbilligt, kostar bara 1500 eller nåt. Jäkligt fint i samma design som de andra nya objektiven och det är utrustat med "extra low dispersion"-glas osv och ska visst vara riktigt bra enligt Sony själva. Man kan ju kosta på sig ett sådant att ha som vardagstele under en liten period i alla fall, kostar ju i princip ingenting att prova på.
Mycket spännande at se vad som kommer på objektivsidan framöver den närmaste tiden. Tror det blir ett och annat extremt bra och att det blir nya med jämna mellanrum. Orolig dock för att det riktigt vassa objektiven kommer med en frånstötande prislapp som 500/4, men jag tycker mig se en tanke bakom det också...
Nä, ska bli kul att ratta en A77 på riktigt. Hopas att den inte är så usel som jag har sagt
/Mats