avlustat_medlemskap180119
Avslutat medlemskap
Jag tror väl knappast ett något "nödvändigt ont" kan ge några försäljningsframgångar. Snarare tvärt om...
Inte för jag bryr mej speciellt mycke om topplistor men om så skulle jag knappast behöva de inom en överskådlig framtid...
SLT-detaljen en övergående detalj men ingen dead end??? Jag är nog säker på att SLT kommer att vara borta med vinden långt innan SLR är det.
Styrkan av ett varumärke för systemkameror ligger ju mer i systemet än i kamerahusen enbart.
Och det tycker ju "en massa folk" med rätta...
/Leif
Men förstår du inte vad jag säger?
Den vägen med elektronisk sökare och mer elektronik och färre mekaniska komponenter är definitivt rätt väg framåt och så tror jag alla kameror ser ut framöver. För att möjliggöra det idag innan det finns tillräckligt bra lösning med AF på sensorplattan så använder sig Sony tillfälligt av SLT. Huvuddelen av teknikplattformen och vägvalet de gjort är knappast någon dead end. Det är inte SLT som är kärnan i konceptet.
SLT innebär en liten nackdel ppga ljustappet, men är idag nödvändig för att få till AF. Det är en liten nackdel jämfört med de fördelar det ger.
Nä, de som ser EVF som nackdel jämfört med EVF gör inte det med rätta.
Det blandas ihop saker och florerar en massa fud och missuppfattningar som ligger till grund för den uppfattningen.
Tekniken är inte fulländad och vi kommer snart se evfer med större tonomfång, högre upplösning och vilsammare bild.
A77an har vissa egenskaper som en del blandar ihop med EVF, t.ex. att bilden hackar viid serietagning och visar previews som släpar lite efter.
det har inget med EVF att göra utan att cpukraften inte riktigt räcker för att lagra bilden samtidigt som den ger en stream till evfen. Det lär bli helt följsamt redn alldeles strax samtidigt som det blir bättre bild med högre upplösning och tonövergångar. Medför också ytterligare några saker att kunna streama i realtid samtidigt som bilddata lagras ner till fil, nämligen att kunna filma och utan avbrott kunna ta stillbilder utan begränsning.
EVF är överlägset OVF och de tillkortakommanden som tekniken har nu är små och snabbt övergående. Stor del av de som ser EVF som nackdel grundar det på otillräcklig erfarenhet och kunskap, samt felaktiga förutsättningar som flyter runt.
/Mats