avlustat_medlemskap180119
Avslutat medlemskap
"Stillvideo" ???
Verkar lite motsägelsefullt.
Var det verkligen den ofcoiella benämningen?
/Mats
Verkar lite motsägelsefullt.
Var det verkligen den ofcoiella benämningen?
/Mats
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har sagt det förut och säger det igen. Om några (?) år är såväl Sony som Pentax borta från DSLR- marknaden.....tyvärr.
Jag har sagt det förut och säger det igen. Om några (?) år är såväl Sony som Pentax borta från DSLR- marknaden.....tyvärr.
Hur vet du det?
Michael - Som inte har någon egen spåkula -
Ja det är en oroande tränd...
http://translate.google.com/transla...toscala.de/Artikel/Sony-sitzt-im-Verlust-fest
Sony säljer dåligt för att de säljer dåligt.
Trots mycket bra kameror så köps de av väldigt få bara för att varumärkena bland systemkameror från Canon och Nikon är så oerhört starka. Dessutom exponeras de inte i fackhandeln.
Jag var in på Mediamarkt i Uppsala trots att jag ogillar den kedjan - ville kolla om de hade några Sonyblixtar för att se hur stora de är. Jag hittade inte en enda blixt, inte ett objektiv och endast en systemkamera från Sony.
Jag tycker det är trist. Skulle gärna se att Sony fick den cred jag tycker de förtjänar och hoppas och tror att de kommer att lyckas, men lösningen är inte nya kameror och objektiv osv., utan helt och hållet marknadsföring. Möjligen vill de kunna bli etablerade bland yrkesfotograferna och då måste de fylla luckorna i sortimentet och införa pro-program.
Inget företag kan gå med förlust. Lyckas de inte få upp volymerna drastiskt så har Sony en gigantisk konkurrensnackdel jämfört med Canon och Nikon. Det är inte hållbart i längden och om de inte klarar att vända trenden så är det nog slut med systemkameror från Sony.
Jag är dock optimistisk. Dels kan framgångarna med NEX ge draghjälp även till alpha-systemet och den nya ledningen har ju markerat imaging som en av hörnpelarna. Sony har "vinnarskalle" och de har säkert planer på hur de ska lyckas.
/Mats
En mer lämplig (för kunden) debatt hade kanske varit hur många förutom vi töffar och tomtar här på FS som egentligen har ett verkligt behov av en systemkamera.
Nu är det ju tyvärr en fysisk nödvändighet att objektivet, glasdiametrarna och längden, måste vara ganska stort om man vill ta bilder i dåligt ljus OCH ha lite "räckvidd" i kameran. Men för de allra flesta är ju faktiskt NEX-segmentet betydligt mer lämpligt. Både vad det gäller hanterbarhet, storlek och användarvänlighet.
En ytterst liten klick människor använder en DSLR (eller en kamera med fast spegel) på ett sätt som gör att det på något enda sätt fungerar bättre än om du hade satt en avancerad kompakt med lite större sensor, eller en µFT, NEX eller Nikon1 i händerna på dem.
Jag tror det var Mankan som i en annan tråd nämnde att han OCKSÅ kände / kände till ett antal människor som tyckte de hade fått sämre bilder när de köpte en dyrare / mer avancerad kamera. Jag tror personligen detta är sant för väldigt många kunder. Detta drabbar Sony på ett helt annat sätt, eftersom de har en stor del förstagångskunder - som kanske är lite mer lättskrämda tillbaka till "kompakt-fållan".
De inbitna Sony / Minolta - användarna är som sagt inte speciellt många.
En mer lämplig (för kunden) debatt hade kanske varit hur många förutom vi töffar och tomtar här på FS som egentligen har ett verkligt behov av en systemkamera.
Nu är det ju tyvärr en fysisk nödvändighet att objektivet, glasdiametrarna och längden, måste vara ganska stort om man vill ta bilder i dåligt ljus OCH ha lite "räckvidd" i kameran. Men för de allra flesta är ju faktiskt NEX-segmentet betydligt mer lämpligt. Både vad det gäller hanterbarhet, storlek och användarvänlighet.
En ytterst liten klick människor använder en DSLR (eller en kamera med fast spegel) på ett sätt som gör att det på något enda sätt fungerar bättre än om du hade satt en avancerad kompakt med lite större sensor, eller en µFT, NEX eller Nikon1 i händerna på dem.
Jag tror det var Mankan som i en annan tråd nämnde att han OCKSÅ kände / kände till ett antal människor som tyckte de hade fått sämre bilder när de köpte en dyrare / mer avancerad kamera. Jag tror personligen detta är sant för väldigt många kunder. Detta drabbar Sony på ett helt annat sätt, eftersom de har en stor del förstagångskunder - som kanske är lite mer lättskrämda tillbaka till "kompakt-fållan".
De inbitna Sony / Minolta - användarna är som sagt inte speciellt många.