Photocon
Aktiv medlem
Som vanlig amatör så tänkte jag bara spontant, dyrt objektiv som nyligen har anpassast för A77, brännvidden blir väl 750mm, inget skärpedjup, grönt gräs, en vacker hare.
Han har nog ett fint stativ också, ser ut att vara nedsänkt. av vinkeln att dömma. säkert att han har bränt iväg ett antal bilder.
Du berömde fotografen som väldigt duktigt, bättre än kameran själv, jag ville bara veta vad som är knepigt med att få till bilden, haren är skarp och fin, optiken verkar vara mycket bra, haren fyller mesta av bilden. Jag menar ytterligare att A77 tar ganska så skarpa bilder som bas. Och Mats har hållit en liten skola om Raw-hantering för mig där han säger ungefär att det är lätt som en plätt att fixa till bilder i Raw.
Har han fått jobbat mycket i Raw med bilden, inget värmedaller, klar och fin luft. Endast vetgirig. //Bengt.
Jag bedömde inte kameran som sämre än fotografen. Blir som att säga till kocken "Oj, vilken fin omelett, vilken spis har du använt".
Däremot ökar en bra spis förutsättningarna för en bra kock att laga god mat.
Ang Mats lilla lektion så har han rätt i att det är lätt att rawkonvertera så att bilden ser bättre ut än kamerans jpeg. Men den lilla extra kryddan tar en viss inlärningstid.
//Lennart