Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony SLT-A77 entusiast/semipro-kamera + lillbrorsan SLT-A65 - Officiellt

Produkter
(logga in för att koppla)
Jäklar optiken var en bjässe, allt var mycket snyggt inpackat mycket trevligt att se, fick ta fram plåtsaxen för att kunna ta fram minneskortet.

De som kommit på att minneskort ska förpackas på det viset borde få ett kok stryk. Om man är på semester och får fullt på minneskortet kan man nu för tiden gå in i närmsta foto- eller elektronikbutik och köpa ett billigt kort (billigare än film tror jag), men det är omöjligt att komma åt kortet utan att ta hjälp av polis, militär eller byggjobbare.

Nej så är det inte. Nästan tvärtom. Men här misstänker jag att du gått i samma fälla som jag m fl gör titt som tätt. Nämligen att kolla på skärm i 100%. Behandla filerna lika och printa ut så ska du se. Får du avvikande resultat i för hög utsträckning så kolla att kamera/objektiv ligger i fas med AF ordentligt genom att ställa in manuellt vi MF-assist förstorad sökarbild eller focuspeaking.

Skärmen kan luras då den återger små pixlar på samma sätt som om det vore stora pixlar. Titta på A900-filen i c:a 70% och A77-filen i 50% så får du en relativt god uppfattning om hur de skulle se ut rent detaljmässigt vid utprintning.

Använder 16-50/2.8 SSM så peakar det redan vid f/5.6-7,1 -därefter kan diffraktionsoskärpa göra sig påmind. Jag vet inte vad du har för objektiv men kör samma riktigt bra FF-objektiv på både A77 och A900 när du jämför.

Här nedan ett 100% utsnitt från detaljerad bild som jämför A77 med A900 och samma objektiv. Endast position flyttad för att få samma utsnitt p g a olika pixedensitet.

//Lennart

Till A77 använder jag 16-50/2.8 SSM och till A850 bl a 28-75/2.8 SAM. Använder ofta bländare 4 på den senare fast den vignetterar ännu där. I övrigt tycker jag den zoomen är mycket bra. Den förra har jag också mest använt på bländare 4 och den vignetterar klart mindre. Jag ska skicka iväg några filer till Crimson från de bägge ekipagen för att se hur printarna ter sig.

Du kan kolla mina första bilder med A77 och 16-50/2.8 här:

http://www.fotosidan.se/blogs/tobbes/kvallsturen-2.htm#comments
http://www.fotosidan.se/blogs/tobbes/gar-det-bra-med-en-gammal.htm#comments

/Torbjörn

Till A77 använder jag 16-50/2.8 SSM och till A850 bl a 28-75/2.8 SAM. Använder ofta bländare 4 på den senare fast den vignetterar ännu där. I övrigt tycker jag den zoomen är mycket bra. Den förra har jag också mest använt på bländare 4 och den vignetterar klart mindre. Jag ska skicka iväg några filer till Crimson från de bägge ekipagen för att se hur printarna ter sig.

Du kan kolla mina första bilder med A77 och 16-50/2.8 här:

http://www.fotosidan.se/blogs/tobbes/kvallsturen-2.htm#comments
http://www.fotosidan.se/blogs/tobbes/gar-det-bra-med-en-gammal.htm#comments

/Torbjörn

Nu är det ju svårt att helt tyda bilderna i dessa mindre format. Men jag tycker det ser okej ut. Trevliga motiv dessutom. Jag brukar också gärna plåta på Götgatan och i kvartern runt omkring när jag då och då är i Stockholm.

Kan du inte lägga upp ett utsnitt i 100% här på tråden så blir det lättare att se. Dessutom helst med bibehållen EXIF

//Lennart

De som kommit på att minneskort ska förpackas på det viset borde få ett kok stryk. Om man är på semester och får fullt på minneskortet kan man nu för tiden gå in i närmsta foto- eller elektronikbutik och köpa ett billigt kort (billigare än film tror jag), men det är omöjligt att komma åt kortet utan att ta hjälp av polis, militär eller byggjobbare.

Jag hade en "rolig" stund i Arlandas avgångshall för ett par år sen när jag i taxfree-shopen hade köpt ett minneskort förpackat i sån där inbrottssäker förpackning. Hur skulle jag öppna den utan verktyg? (Alla knivar och liknande saker hade jag ju lagt i det incheckade bagaget av naturliga skäl.)

Jag gick tillbaka till säljaren och frågade om han hade en sax. Det hade han.

Pic-tor! Ang skärpa på A77+16-50/2.8: Passade på när det var lite sol att ånyo ta fram en gammal dammig modell av en E-type och plåta den (gammalt referensobjekt för mig) med nämnda combo på frihand.

Tillvägagångssätt: Handhållen, iso 100, f/5.6, zoomen ställd på 50mm.
AF: Cenrumpunktens korssensor
Process: ACR default med nollad NR

Först en helbild av hela motivet för överblickens skull, därefter detaljutsnitt i 100%. Jag får det inte bättre skärpemässigt med A900+Zeiss 24-70 ställd på 50mm och exakt samma motivtäckning, även fast objektivet då är ställt på f/8 för att skärpedjupet ska vara hyfsat lika (många som glömmer kompenser för detta när de jämför). Däremot lite rikligare valörskillnad vad gäller färgerna. Men det är ju normalt vad gäller FF vs APS-C vid lika antal pixlar. Vid utprintning är skillnad minimal på just detta och liknande motiv.
Men jag gjorde detta eftersom du vid första anblicken ansåg att A77 skulle vara oskarpare.

Notera även att SLT-tekniken inte ger några ghostingeffekter trots många reflexer och blänkande partier.

Mvh//Lennart

Bilagor

• helbild.jpg
    helbild.jpg
    47.6 KB · Visningar: 250
  • Namnlöst-1.jpg
    Namnlöst-1.jpg
    86.8 KB · Visningar: 257
  • Namnlöst-2.jpg
    Namnlöst-2.jpg
    81.8 KB · Visningar: 258
  • Namnlöst-3.jpg
    Namnlöst-3.jpg
    58.2 KB · Visningar: 249
Det verkar som att A77 börjar droppa lite i pris nu och det blir konkurrens.
Nu finns det två nätbutiker som säljer A77 med 16-50/2,8 för drygt 14 000 kr.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=965105

Ett par veckor till så slår jag nog till :) (Sen får vi se hur det blir med A900s framtid)

/Mats

De där priserna har legat där ett bra tag nu. Bygger antagligen på lång väntetid och ihopsamling av tillräckligt många order innan priserna blir de angivna. Därmed lång väntetid.

Men som alltid kommer priserna att sjunka. Istället för det vanliga 16.990:- kan vi kanske vänta oss 15.999:-som "medelpris". Dock knappast innan våren är passerad (folk köper mest fotoprylar då) och senare mer troligen 15.000:- än 14.000:-.

Vi får väl se vem av oss som prickar mest rätt i sin gissning.

Slutligen är det ett jäkla hallaballo i 5DMkIII-tråden och VS-tråden samt D800-tråden. Folk klagar hit och dit över Canons prissättning samt "för liten uppgradering från MkII" och många tycker Nikon satsat vettigare.
Men presumitiva Nikonanskaffare är missnöjda över utebliven leveransmängd. Även de som står på kölista hos ÅF kan få vänta till hösten. Någon var allvarfligt mer pessimistiskt lagd och trodde inte han skulle kunna få tag på en D800 förrän slutet av 2012 eller början på 2013.

I-landsproblem, definitivt! Och total avsaknad av empati för naturkatastrofens offer samt att även Nikons fabriker drabbats hårt.

//Lennart

De där priserna har legat där ett bra tag nu. Bygger antagligen på lång väntetid och ihopsamling av tillräckligt många order innan priserna blir de angivna. Därmed lång väntetid.

Men som alltid kommer priserna att sjunka. Istället för det vanliga 16.990:- kan vi kanske vänta oss 15.999:-som "medelpris". Dock knappast innan våren är passerad (folk köper mest fotoprylar då) och senare mer troligen 15.000:- än 14.000:-.

Vi får väl se vem av oss som prickar mest rätt i sin gissning.

Slutligen är det ett jäkla hallaballo i 5DMkIII-tråden och VS-tråden samt D800-tråden. Folk klagar hit och dit över Canons prissättning samt "för liten uppgradering från MkII" och många tycker Nikon satsat vettigare.
Men presumitiva Nikonanskaffare är missnöjda över utebliven leveransmängd. Även de som står på kölista hos ÅF kan få vänta till hösten. Någon var allvarfligt mer pessimistiskt lagd och trodde inte han skulle kunna få tag på en D800 förrän slutet av 2012 eller början på 2013.

I-landsproblem, definitivt! Och total avsaknad av empati för naturkatastrofens offer samt att även Nikons fabriker drabbats hårt.

//Lennart

Nä priserna har väl inte alls legat så speciellt länge. Jag kollar varje dag typ och Danska Proshop var den första som dök upp under 15 000 förra veckan ochElektroworld dök upp igår.

Att det skulle vara nåt fuffens och extra lång leveranstid tror jag inte alls på, så här står det på Proshops hemsida: "Beställd, väntas på lager den 28-03-2012"

Efterfrågan på Nikon D800 är nog rätt stor och de säljer väl allt som produceras, fast vad jag förstod så har fabriken bra leveranskapacitet. Enjäkla massa såna kameror säljs och mycket tror jag har att göra med det attraktiva priset. Större serie ökar lönsamheten drastiskt och man kan faktiskt tjäna mer pengar totalt genom ett lägre enhetspris. Ett litet inpass till de som tror att om komponenten X (t.ex. sensorn) blir 50% dyrare så blir kameran automatiskt mycket dyrare till konsument. Blir den istälet attraktivare pga detta så kan ökad seriestorlek lätt äta upp merkostnaden på kanske en 1 500 kr eller så i produktionskostnad.

Inga katastrofer har drabbat Nikons produktion av D800, den var inte satt i prod innan dess och de har en mycket kraftig produktion. Visst har de drabats ekonomiskt osv, men produktionen av D800 har inte slagits ut.
http://www.pixiq.com/article/anticipated-production-volumes-of-nikon-d800-and-d4

De producerar 30 000 st D800 i månaden, 1 kamera per minut under dagskift.

Lite konstigt om det inte går att få tag i en D800 förrän i slutet av året om man förbeställt en, men om det är sant och beror på att de inte kan möta efterfrågan med 30 000 kameror i månaden så kommer man att se en hel del sådana kameror.

Visst kan man visa empati och ändå önska att få sin kamera levererad. Det bästa sättet att stödja är nog ändå att beställa produkterna från dem. Canon har inte drabbats lika hårt och vill man visa empati på riktigt bör man byta märke från Canon till Nikon eller Sony.

Att Canon-kunderna klagar på "mycket skrik för lite ull" kan jag förstå, men det struntar ju Canon i. Kunderna gnäller lite, men köper den ändå, väldigt få Canon-ägare verkar göra slag i saken och agera genom att köpa nåt annat istället och då spelar det inte nån roll att det klagas. Hellre en missnöjd kund som betalar mer än en nöjd kund som betalar mindre så änge de fortfarande är kunder.

Bra för Sony att Nikon säljer mycket eftersom de levererar en del komponenter. Hoppas Sony kommer med nåt riktigt bra i A99 så småningom och att det inte dröjer alldeles för länge. Skulle vilja se lite riktiga läckor om det nu, typ 50 megapixel 36x36 mm sensor :), fast jag tror chansen för det inte är speciellt stor.

/Mats

Senast ändrad:

Man kan ju fundera så här: Säg att Nikon prissatt D800 sisådär 5000-6000 kronor högre, då hade det antagligen inte varit lika stor efterfrågan och de som hade beställt hade fått dem mer omgående.

Och då hade givetvis ingen haft något att klaga på?

Yeah, right :)

Då hade det varit ett himla hallå om hur dyr den var och "tänk hur många fler de kunnat sälja om de satt ett lägre pris" ... :-D

Det är med forum som med det mesta - hälsan tiger still. De som fått sina kameror och är nöjda, de är nog mest ute och fotograferar eller sitter hemma och redigerar bilder. De (i allmänhet rätt få) som är missnöjda däremot ... Hrm, ja gissa en gång vad de gör.

Jag tror dessutom sådant här drabbar i stort sett alla märken, det räcker med en handfull missnöjda människor för att det skall bli storm i ett vattengl ... I ett forum menar jag.

//Lennart

Det är väl ändå två helt skilda saker?
Jag kan tycka synd om illa drabbade japaner och ändå vara sur över leveranstider för D800.

Började nytt jobb från 1:a januari ( inom verket ) vilket innebär kontunerlig dagtid, där var fjärde vecka har helgjobb, vi jobbar 9 dagar med en dag ledig i mellan och sedan 7 dagar på raken som då innebär jobb över helgen, vilket var otur då kameran kom så snabbt, enligt chefen så får vi nog jobba till sen lördagkväll, och då bli lediga på söndagen vi får se hur det blir.

Har tagit några bilder nu i det vackra vädret med 16-50/2,8 och A77 är ruskigt snabb, jag har valt in dom 5 punkterna i mitten, gamla KM5D är ingen långsam kamera beroende på brännvidd så är den snabb 0,3-0,4 sek om jag minns rätt från fotos test nu.

A77 är jäkligt snabb både på 16 eller 50mm klart snabbare än den gamla, fokus tas blixtsnabbt hur jag än kastar med kameran. Testade då EVFn som jag upplever också som snabb när jag tar upp kameran till ögat. här funderade jag lite varför vissa är störda och upplever den långsam, om man nu har en OVF så hittar man ju inte rätt komposition på det tilltänkta motivet där eller. det går ju inte att bara kasta upp på den springande räven eller vad det nu kan vara och sedan faller motivet blixtsnabbt in perfeckt i sökaren. visst tusan måste man fånga in motivet innan skottet går så att säga.

Valde in A-läge och testade att ändra bländar steg, var ute i bra ljus och testade, finns inga lagg över huvudtaget, varje bländar läge har tydliga destinkta hack som hjulet stannar vid, det går ju inte att snurra förbi dom, jag fattar inte vad det för rörmockare som inte har någon känsla alls i händerna och vrider på rattarna som om det vore bilratten utan servo, varje hack och nytt bländarvärde sitter som det skall kan inte se någon som helst fördröjning. Dom måste ha ändrat ganska mycket, tidigare tester skvallrade om att justerhjulen bara rullade på och man körde för långt hela tiden.

//Bengt.

Inga katastrofer har drabbat Nikons produktion av D800, den var inte satt i prod innan dess och de har en mycket kraftig produktion. Visst har de drabats ekonomiskt osv, men produktionen av D800 har inte slagits ut.
http://www.pixiq.com/article/anticipated-production-volumes-of-nikon-d800-and-d4

Fabriken där man nu bygger D800 fick tydligen i praktiken byggas upp igen från grunden efter jordbävningen i mars. Tänk sedan på att hela det området där en lång rad underleverantörer huserar också drabbats, och många mycket hårdare än Nikons Sendai-anläggning. Även efteråt har det funnits stora problem med strömförsörjning (en stor del av landets kärnkraft står ju still efter jordbävningen och tsunamin). Plus att väldigt många människor haft mycket annat, utanför sina jobb, att ta reda på. Typ bygga upp sina liv igen.

D800 var klar redan i juli förra året (många av exempelbilderna är tagna då och några av de tidigare förhandstesterna (bland annat National Geographic-fotografen som körde D800 i en månad) skedde under förra sommaren. Men då hade de av allt att döma ingen tillverkningskapacitet.

Så lagom framåt hösten när de får igång fabriken i Sendai och livet i Japan kanske börjar återvända till normala gängor så kommer översvämningarna i Thailand. Som också drabbade en väldig massa människor i området direkt och dessutom slog ut mycket komponenttillverkning. Med tanke på hur tajt tillverkning av komplexa saker som kameror går till har det säkert lett till en massa komponentbrist.

Utöver människorna i Japan och Thailand som drabbats omedelbart av katastrofen så drabbas de dessutom en gång till av att deras försörjning - företagen de arbetar för - har haft enorma problem. Det finsn ju till exempel en stor arbetsstyrka från Nikon i Thailand som temporärt flyttat till Japan och arbetat där medan man försökt reda upp sörjan (bokstavligt talat) i Thailand. Sådant går inte obemärkt förbi.

Det här handlar inte bara om Nikon, Sony har ju drabbats på många plan, de har ju anläggningar över hela Japan, samma med Canon och många andra. Mycket tyder till exempel på att Canons objektivtillverkning åkt på rejäla problem efter jordbävningen. De har själva sagt att de tvingats uppdatera några objektivmodeller som de nu plötsligt inte längre kan tillverka eftersom de gamla maskinerna där de gjorde är förstörda.

Jag för min del är oerhört imponerad av hur Japan i allmänhet och de japanska företagen har rest sig och kommit igen efter de smällar de åkte på under 2011. Att vi sedan upplever lite leveransproblem ... Som Lennart skrev - ett verkligt i-landsproblem :)

Man kan ju fundera så här: Säg att Nikon prissatt D800 sisådär 5000-6000 kronor högre, då hade det antagligen inte varit lika stor efterfrågan och de som hade beställt hade fått dem mer omgående.

Och då hade givetvis ingen haft något att klaga på?

Yeah, right :)

Då hade det varit ett himla hallå om hur dyr den var och "tänk hur många fler de kunnat sälja om de satt ett lägre pris" ... :-D

Det är med forum som med det mesta - hälsan tiger still. De som fått sina kameror och är nöjda, de är nog mest ute och fotograferar eller sitter hemma och redigerar bilder. De (i allmänhet rätt få) som är missnöjda däremot ... Hrm, ja gissa en gång vad de gör.

Jag tror dessutom sådant här drabbar i stort sett alla märken, det räcker med en handfull missnöjda människor för att det skall bli storm i ett vattengl ... I ett forum menar jag.

Förmodligen ett lägre antal, men personligen tror jag att det skulle bli en rejäl kö ändå om en kamera med D800:ans prestanda (som jag nu sett en del av ) skulle kosta c:a 31.000:-.

Att det sedan är trevligt med nya prylar och folk blir ivriga är ju förståerligt. Jag kommer ihåg att jag ställde mig i kö för 1DMkII i välrenommerad yrkesaffär där jag var välkänd och därtill kunde bevisa att jag var i högsta grad yrkesverksam.
Jag och många kollegor fick vänta rätt länge p g a att OS var på G och ackriditerade fotografer dit kom i första hand.
Men jag grät inte för den skull. Den gamla 1D fungerade ju fortfarande intill dess jag fick min MkII och kunde även säljas till hyfsat pris.

Förresten måste jag nog, om inte eftertanken lurar mig, anse att uppgraderingen av 1D till 1DMkII var en Canons absolut mest lyckade och befogade. MkIII:an tillförde inte så mycket sedan.

För mig som vandrat lite genom olika märken genom åren framstår nog ändå steget från Nikon D2Xs till Nikon D3 som ett av de större stegen någonsin. Där behövde jag inte vänta länge, heller.

Nu sysslar jag inte så mycket med pressfoto längre och sliter inte kameror på samma sätt så jag kan ta det med ro och vänta lite.

Men lyckas Sony ta till sig sin egen 36Mp-sensor och göra något mera nyttigt av den så är jag definitivt intresserad. Nikon fixar ju oftast bättre verkningsgrad ur Sonys sensorer än Sony själva. Sony A900 KAN konkurrera med Nikon D3x men då på lite lägre iso. Även på basiso syns en liten skillnad i DR.

Men hur är det man säger: Den som väntar på något gott väntar alltid förgäves...eller?

"Allting går! Om inte annat åt h-e."

Stormen i vattenglas och forum bedarrar nog rätt fort. Men det är ganska kul att se hur upphetsade folk blir över en ny modell för att efter ganska kort tid bli ganska blasé.

Mvh//Lennart

Började nytt jobb från 1:a januari ( inom verket ) vilket innebär kontunerlig dagtid, där var fjärde vecka har helgjobb, vi jobbar 9 dagar med en dag ledig i mellan och sedan 7 dagar på raken som då innebär jobb över helgen, vilket var otur då kameran kom så snabbt, enligt chefen så får vi nog jobba till sen lördagkväll, och då bli lediga på söndagen vi får se hur det blir.

Har tagit några bilder nu i det vackra vädret med 16-50/2,8 och A77 är ruskigt snabb, jag har valt in dom 5 punkterna i mitten, gamla KM5D är ingen långsam kamera beroende på brännvidd så är den snabb 0,3-0,4 sek om jag minns rätt från fotos test nu.

A77 är jäkligt snabb både på 16 eller 50mm klart snabbare än den gamla, fokus tas blixtsnabbt hur jag än kastar med kameran. Testade då EVFn som jag upplever också som snabb när jag tar upp kameran till ögat. här funderade jag lite varför vissa är störda och upplever den långsam, om man nu har en OVF så hittar man ju inte rätt komposition på det tilltänkta motivet där eller. det går ju inte att bara kasta upp på den springande räven eller vad det nu kan vara och sedan faller motivet blixtsnabbt in perfeckt i sökaren. visst tusan måste man fånga in motivet innan skottet går så att säga.

Valde in A-läge och testade att ändra bländar steg, var ute i bra ljus och testade, finns inga lagg över huvudtaget, varje bländar läge har tydliga destinkta hack som hjulet stannar vid, det går ju inte att snurra förbi dom, jag fattar inte vad det för rörmockare som inte har någon känsla alls i händerna och vrider på rattarna som om det vore bilratten utan servo, varje hack och nytt bländarvärde sitter som det skall kan inte se någon som helst fördröjning. Dom måste ha ändrat ganska mycket, tidigare tester skvallrade om att justerhjulen bara rullade på och man körde för långt hela tiden.

//Bengt.

Det är trevligt om du är nöjd, Bengt! Skulle vilja råda dig att som standard använda enbart centerpunkten med 16-50/2.8 och 5-punktersgruppen som andra alternativ.

Mittersta fempunktersgrupp tycker jag fungerar bäst med längre brännvidd och följande AF på motiv som rör sig och är så pass stora att de 5 punkterna oftast täcker in huvudmotivet.

Men ssv: Man väljer ju den AF-metod och punkt(er) man känner sig mest hemma med i sin egen typ av fotografering.

Läget AF-A kan du med stor fördel adressera focuspeaking till så ser du direkt om du gafflar in huvudmotivet samt även skärpedjupet framför och bakom.

Ska man var riktigt petig så finns det en liiiten fördröjning i EVF, men den är så pass liten att få ens tänker på den. Jag vet inte hur det var med tidigare FW och exemplar, men jag kände verkligen inte igen det som de testare upplevt som mycket störande på de tidiga exemplar de sannolikt hade till hands.

//Lennart

Angående den tidigare debatten om Sony 70-400 så har jag nu köpt ett ex. av en annan medlem här på fotosidan.Har hunnit testköra det lite och är riktigt nöjd trots att en del andra inte gillade det.
Här en bild jag tog i går, duger i alla fall för mig.
http://img190.imageshack.us/img190/5263/hackspett2.jpg

Gratulerar! Det skiljer sig oerhört mycket från de 2 exemplar jag hade i mina händer. Det returnerade exemplaret går inte att återskapa. Däremot har det lånade exemplarets ägare nu haft sitt på service.
Ett löst linselement. Och det tecknar förvisso lite mjukt på längsta brännvidd på långa avstånd men skarpt som synden på medellånga avstånd.

Vi får nog konstatera att mitt köpeexemplar som returnerades var ett måndagsexemplar. Bakom kulisserna har jag och Sten-Åke haft en rejäl mailväxling och bedömning av G70-400SSM. Även där kunde vi konstatera att mitt exemplar var något av en citron. Det har vi redogjort för också tidigare.

Jag är glad att du fick ett så bra exemplar. Fin bild också!

//Lennart

väldigt få Canon-ägare verkar göra slag i saken och agera genom att köpa nåt annat istället

Hej! Här är jag, undantaget som bekräftar reglen.

(Fast jag kommer givetvis att behålla mina Canongrejer och köpa en ny Canonkamera om/när Canon lyckas bygga en kamera med en dräparsensor nån gång i framtiden.)

http://img190.imageshack.us/img190/5263/hackspett2.jpg

Mycket bra jobbat, kan man få lite mera data på denna fina bild.
Mvh Jonny

EXIF säger följande:
Camera Maker: SONY

Camera Model: SLT-A77V

Lens: 70-400mm F4-5.6 G SSM

Image Date: 2012-03-22 12:03:47 +0000

Focal Length: 400mm (35mm equivalent: 600mm)

Aperture: f/5.6

Exposure Time: 0.0025 s (1/400)

ISO equiv: 50

Exposure Bias: none

Metering Mode: Matrix

Exposure: aperture priority (semi-auto)

White Balance: Auto

Flash Fired: No (enforced)

Orientation: Normal

Color Space: sRGB

GPS Coordinate: undefined, undefined

Software: Adobe Photoshop CS5 Windows