Nä, inte helt lagt A-77:n åt sidan, bara mera jämförelser med andra format..
Varför jag inte tror på APS-C formatet?
Jag är uppfödd på Kodachrome och Tri-X-Pan småbild ( 24x36mm = FF ) och Instamatic och lådkameror, kunde tillverkarna göra små A-SLR redan på 70-90-talet, visst utan AF, men ändå, bör vi nog förvänta oss kraftigt förminskade "lådor" till FF systemet.
DVF gillar jag inte heller, inte för att den skulle vara så mycket sämre än OVF, i mörker eller skymning, - men DVF är strömberoende, äter upp batteriet på kort tid, OVF är blixtsnabb, ändrar sig med ljusets hastighet, det är skillnad det, det matchar ingen DVF!
Skitroligt med ett dött batteri, med ett fint motiv framför sig, - laddstolpar för digitala kameror kanske kommer i framtiden utanför varje affär, förr gick det ju att köpa film i en vanlig mataffär!
Speciella piller innan ett besök på Sony-shoppen?
Det har de redan, nästan, elegant affär med tillrättalagd soft musik, hjärnan blir slö, köpjäveln kommer fram, innan man har tänkt efter, sedan sitter man hemma och väntar på en fri hemkörning av alla leksaker, som finns i butiken!
Video, stillbildskameror (kompakt och systemare), laptop, platt-TV LED, bioljud-högtalare, HD anläggning för ljudet, - det är dyrt att leva, men kul med alla leksaker!