A55-a77
...av vad folk i gemen tycker och tänker om A77 resp A65. Alldeles för få som skaffat dem verkar vara aktiva i denna tråd längre. Isynnerhet från A65 finns i princip inget skrivet.
Det är visserligen intressant att läsa utlåtanden på riktigt proffesionella sajter och i seriösa publikationer vad deras testare tycker och tänker. Men jag tror ändå det är slutanvändarens ärliga intryck och erfarenheter som kanske betyder mest; d v s hur kamerorna fungerar i deras vardagliga fotografering.
Har för några dagar sedan i denna tråd efterlyst vad A65-ägare tycker och tänker då tråden ju även handlar om A65 och inte bara A77.
//Lennart
Kanske inte rätt person att svara men jag har erfarenhet av A55 och A77.
Min sambo åkte till Afrika på safari och ville ha en "riktig" kamera, vid den tiden hade A55 precis kommit till Sverige och jag råkade ha ett gammalt minolta 100-300 liggande så vi köpte en A55.
Hon hade aldrig hållt i en systemkamera innan så jag visade Auto+ programmet där kameran helt bestämmer map motivet.
Hon kommer hem med mer än 80 procent helt lyckade bilder.....
Jag tog ganska mycket bilder själv och kameran var trevlig att jobba med. Lite svår vid rörliga motiv men man får se till vad man har betalat åxå. Har gjort flera utskrifter på 70*100 cm från hårt beskurna filer med utmärkt resultat.
Var nöjd men sen havererade kameran och jag graderade upp till A77 med 1650 2,8 optik.
Håller på att lära mig kameran men so far so god är jag väldigt nöjd.
Utmärkta resultat på stora utskrifter och då bara från jpeg, har inte satt mig in i raw format ännu.
Kan jämföra med Canon D7 som jag provat, på den är live wiev som en lus på en tjärad sticka.
Helt säkert är D7 bättre på en del saker men sånt är livet, ingen kamera är bäst på allt.
Hitills väldigt nöjd med A77, hade dock gärna fortsatt med A55 om den inte hade havererat.
Tror man att man kan få lika eller bättre prestanda ur en A77 som ur en mångdubbelt dyrare proffskamera som en del verkar göra så blir man nog lätt besviken.
Sven-Olof