Vad Nissin gör är väl inte Sonys fel?
Såklart inte. Har jag inte påstått heller.
Självklart har tredjepartstillverkarna en affärsplan och varför skulle de göra massa saker till Sony om marknaden är liten.
Det jag är less på att det alltid är så här och kommer att vara så här om man fortsätter med Sony.
Som Peter säger är det ju ingen nyhet, men det som gjort mig så frustrerad är att jag varit så positivt inställd till Sony och verkligen trott att de skulle kunna slå igenom stort och bli lika etablerat som de andra märkena. Då är det tvärtom kul att vara med på resan redan från början.
Det jag insett nu är att Sony faktiskt inte anstränger sig, utan satsar bara halvhjärtat och vi som vill ha FF och de lite bättre kamerorna och tillbehören
Blir ju exakt samma sak med efterföljaren till A900 som till A700, dvs inget alls verkar det som. Talades ju förut om minst 2, kanske 3 FF under 2012, men nu blir det kanske en i slutet som inte känns så märkvärdig. Det här var ju inte lösa rykten, utan uttaklanden från Sony.
Sedan deras objektivprogram osv.
Nä, varför jag varit så gnällig är bara för att jag kommit till den här insiokten nu och inte trott så innan. Det är lite smärtsamt. Har ju precis gått tillbaka och skaffat mig en A900 igen, vilket är en alldeles fantastisk kamera, men det känns inte rätt att fortsätta plöja ner i systemet så nu är jag i lite limbo.
Men, jag gör så och slutar klaga. Har inte möjlighet att byta nåt omedelbart ändå, utan kommer att köra på och njuta av att fotografera med A900 och Zeiss 135 bl.a., men sen blir det nog systembyte så småningom och någon 70-200/2,8 och ett 24-70ZA som fanns i planen tidigare blir det inte. Annars var min plan att skaffa de fina objektiven till FF och köra med A900 tills efterföljaren kom, men nu blir det ju ingen, så varför stanna kvar när det faktiskt redan finns Nikon för väldigt överkomliga pengar också.
Men slut på gnället är det. Det hjälper ju ändå inte, Sony är en dead end.
/Mats