Ok. Bara ett märkligt sammanträffande att det var exakt samma formulering då.
Tvingats till för att de inte klarar att konkurrera på deras planhalva.
Så tror jag i alla fall inte det är. Om Sony inte hade kommit på SLT-tekniken hade de nog inte lagt ner för det, men när de gjort det så är det snarare med ett positivt angreppsätt, inte någon sista utväg för att de är så illa tvungna.
Vi får väl vara ense om att vi är oense då. Blev mest förvånad, trodde ingen som var mer insatt i Sony-systemet som vi som huserar här trodde så bara.
Absolut! Där är vi rörande överens,men det är alltså inte det som jag tyckte var märkligt.
De har verkligen varit innovativa, men förvaltat dessa otroligt smarta grejer på ett idiotiskt dåligt sätt.
Hehe, jo jag har kanske en tendens att göra så
Men, det är ju inte bara den här chansen de sumpat. De hade ju ett liknande tillfälle efter A700 och sen A900 att göra nåt stort med, men tafflade bort sig då med.
Hur lång arbetsro fick de med uppföljaren till A700 som egentligen aldrig kom?
Istället en mängd enklare plastkameror i aldrig sinande ström.
Visst kunde de göra A77, men istället för A580 borde de gjort den till en A750, alltså stoppat samma inkråm i metallchassi med topdisplay.
Sen skulle de släppt en A950 istället för A850 med LiveView och Video.
Då hade det inte behövt bli lika hetsigt med A77 så att de valt att släppa ut den trots kända fel. Det misstaget var ödesdigert för möjligheten att bygga det förtroende som behövs upp om man vill komma in på pro-marknaden. Även om kameran nu några månader efteråt verkar funka så har de verkligen "skitigt i det blå skåpet" för att citera en annan känd Sony-debattör.
Det är något som Sony absolut måste göra för att bli etablerade. Inte i första hand att de ska tjäna så mycket pengar på yrkesfotograferna, utan för att få den cred det ger. För att nå dit måste det finnas en trygghet och säkerhet att det är ett system med en tydlig roadmap och tanke bakom. Nu är det väldigt mycket hux-flux med alltför långa avbrott för att det ska vara kontinuitet och ingen vågar, med all rätt, förlita sig på det systemet för att när väl produkterna släpps så funkar de inte som utlovat.
Jodå, det är absolut en direkt konkurrent till en DSLR. Systemkamera med samma format, samma möjligheter til objektiv, blixtar och andra tillbehör, för precis samma ändamål och funktion, fast med ytterligare unika fördelar.
A35 är direkt konkurrent med Nikon D3100 och Canon 1100D
A65 är direkt konkurrent med Nikon D5100 och Canon 600D
A77 är direkt konkurrent med Nikon D7000 och Canon 60D och 7D
Jo, du är nog det. Skillnaden är snarare att du är det fortfarande.
Jag har också satt väldigt stort hopp till Sony och många andra har "hoppat av" före mig.
Det är bara att de klantar sig mer och mer och tar inte tillvara på chanserna de faktiskt skaffar sig och nu visat på en tydlig trend med som jag hekt enkelt inte tror på längre. Snart är det nog bara du och Gunnar kvar som påhejare.
Fiaskot med A77, "slirat en del med" som du yttrycker det, är ingen liten miss. Det var katastrofalt som förstört deras chanser för mycket lång tid att etablera sig på riktigt.
Vi får se vad som händer den närmaste tiden. Ett litet hopp finns dock kvar och 500/4G måste ju bara vara något i ett sammanhang, så det är lite spännande vilka signaler som skickas ut den närmaste tiden.
/Mats