LEE Cordon Bleu
Aktiv medlem
Varför denna anti-smiley??Är du sur på mig för att jag inte nämnt detta objektiv. Jag har inget emot Sigma och har inte tänkt starta någon VS-diskussion. Men jag söker en telezoom som jag vet fungerar med A77 och vissa Sigmagluggar på marknaden är inte modifierade för SLT-tekniken i A77. Vore inte kul att köpa ett sådant och sedan tvingas skicka iväg det för modifiering.
Vill därför prova i fysisk affär. 100-300mm skulle räcka för mig. dessutom är ljusstyrka f/4 över hela linjen något jag hellre skulle vilja ha.
Sedan må OS i Sigma vara hur bra som helst, men nu har Sigma slutat tillverka objektiv med A-fattning och OS. För Sony kostar alltså ett objektiv från Sigma utan OS lika mycket som ett till Canon/Nikon med OS.
Personligen tycker jag det är synd eftersom jag på långa gluggar föredrar bildstab i objektivet.
//Lennart A
Var den anti hehe Sur kan man väl inte bli på roliga farbrorn inte nä då, tänkte mer att eftersom jag har detta och tycker det är bra så kanske du skulle titta lite närmare på det också innan du bestämmer dig. Men har Sigma slutat med A fattning och OS hmmm okey men det går allså att välja vilken av dem man förstunden ville använda. Men inte båda på engång förmodar jag. Dubbelt så bra blir det inte men dubbelt så konstigt om båda är inkopplade samtidigt förmodar jag.
Jasså du föredrar stabben i objektivet och jag som alltid tyckte att vad bra ni Sony ägare har det som kan köpa billigare utan Stabilisering.
Sigma 100-300 F/4 kostar lite mer men verkar vara en trevlig glugg om man klarar sig med 300 mm. Tycker ibland det är för lite med 400 mm.
Men efter att jag köpte Samyang 800 så förstår jag att det blir väldigt svårt att använda brännvidder på 1280 mm "Cx1.6 "utan stabilisering och stativ.
Godnatt /Lennart Erik Edlund
Senast ändrad: