Jag skulle kolla på hockey först
. Dessutom var båda batterierna till A900 nästan urladdade. Jo, men jag har hittat det. Man får dedicera den s k smart teleconv-knappen för denna funktion. Den går tillbaks vid utlösning (jaja, när avtryckaren trycks ned så där har ingen förändring skett)
Har bara provskjutit några bilder. Alla objektiven hamnar spot-on i alla fall. T o m f/1.4-gluggarna. Så det verkar vara ett bra exemplar i det avseendet.
Medföljande 16-50/2.8 SSM verkar vara en riktig pärla. I alla fall detta exemplaret. Man har tydligen micklat lite med processorn också (tror jag). "Fördröjningen" mellan display och EVF upplever jag som korrigerad. Är minst lika snabb som på A55.
Likaså upplever jag inte att inmatningshjulen laggar efter på samma sätt som på det exemplaret jag provade för några månader sedan.
Men peakingen är ju helt underbar. Utan förstorad sökarbild satte jag skärpan helt perfekt manuellt i ett rum bara upplyst av ett stearinljus. EVF är avsevärt bättre än på A55.
Jag har faktiskt inte hittat något negativt ännu. Själva bildkvaliteten ser bättre än förväntad ut. Men jag hittar säkert något att reta på imorgon när jag ska ta några mer seriösa bilder. Fast första intycket är positivt och jag tror verkligen A900:an fått en polare som kompletterar den.
//Lennart