Photocon
Aktiv medlem
Hahaha med tanke på att Lennart tycker Canon 7D är medioker så vet jag inte vad han kommer tycka om A77an...A77an lär inte komma levandes ur hans test
Nu är inte jag Lennart men som jag sagt tidigare så tror jag personligen inte på någon FW 2.0....alldelse för stort steg förbättring av FW från 1.04 till 2.0...FW 2.0 kommer från ett rykte o det har snackats om 2.0 sedan 1.04 släpptes.
Jo, men jag tycker 7D är en medioker kamera på basiso upp till iso 800. Väldigt mycket störande grundbrus. AF, byggkvalitet, custominställningar mm är dock mycket bra och den kvicknar till vid lite högre iso i jämförelse med andra kameror i segmentet.
Jag ser inte A77 som en högisokamera utan som en APS-C som det går att få detaljering och bra färger ur på basiso upp till 800-1600+möjligheten att precisionsinställa f/1.4-gluggar via focuspeaking alternativt MF-assist med förstorad sökarbild. Och jag är väldigt förtjust i att plåta med uppfälld display så att kameran används likt en schaktsökarkamera. Så jag tror den kommer att överleva. Frågan är hur pass bra medföljande 16-50 SSM är. Skulle egentligen inte köpt ngn APS-C glugg till den utan tänkte använda min 16-35/2.8 på den. Ska testa de objektiven mot varandra. Duger 16-35:an så säljer jag nog 16-50/2.8SSM per omgående i helt nyskick.
//Lennart