Reagerade bara som många andra över A77:ans lite magra buffert, valde man snäppet sämre jpeg-kvalitet i A700 så körde den kortet fullt. A77 jämförs som alla märker med Canons 7D, medans Martin Agfors påpekade att även D7000 har mager buffert. Tom Hogan körde ju klart mycket längre med en 60D medans D7000 ganska snabbt tog slut. A55 klarar 20 Raw-bilder ungefär som 7D. förstår ej varför en så snabb kamera som A77 skall stanna vid 13 Raw ( inget som dock hindrar mig från att köpa kameran ) intresserad av orsak och verkan som jag är, så klart att man undrar hur Sony har tänkt där. Samtidig som jag köpte KMD5D i alla fall nära på, köpte jag också en kompakt Sony W5, minneskortet till den kostade 995 kr då jag grymtade till över ockerpriset så sänkte han till 795 Kr, dessa ockerpriser gjorde mig missmodig. upptäckte alldrig några speciella uppdateringar till KM5D eller att vissa minnes kort kunde höja prestandan. kameran hängde med bra, endast vid täta blixtbilder ( den inbyggda ) slog det stopp ganska fort, kör inte eller så många seriebilder med den, förutom lite bracketing då och då men skillnaderna är inte jättestora där eller.
/Bengt.