Lennart, tyvärr går det lite upp och ner med tillgängliga tillgångar att spendera på kamerautrustning för mig. just nu är det lite ner, annars skulle jag inte tveka att inhandla denna fina 135a från dig. Vill verkligen ha ett sådant!
Håller med det där om annonsträsket på Fotosidan. klart rimliga krav att man ska uppge sina personuppgifter vid registrering. Blir kanske för mycket besvär för funktionärerna att hålla koll på, vad vet jag.
Tycker också att FS "goda råd" är en aning otidsenliga.
Nu har de ju äntligen tagit bort varningen för Gunnar Abrahamsson som väl var typ tre år gammal, men de länkar fortfarande till den här sidan:
http://www.fotosidan.se/cldoc/classifiedrules.htm
Med "aktuella" varningar -
från 2005...
Dessutom med massa jobb hur man ska luska reda på en persons personnummer, ringa eller skriva till skattemyndigheten och kronofogden osv. Så kan väl för sjutton ingen hålla på heller.
Eller "betala aldrig i förskott". Vad fasiken, det är ju standard idag. Är väl ingen säljare som skickar iväg dyra grejer utan att få betalt (utom jag när jag sålde till dig
).
Nä, det enklaste är ju att verifiera att kontot funnits några år, personen har lagt in bilder i sina album, deltar i forumdiskussioner osv. Då känns det rätt ok.
Som sagt, krav på kompletta personuppgifter vid registrering och minst bronsmedlem för att få annonsera är enkla och rimliga krav som skulle stoppa det allra allra mesta oseriösa.
/Mats