avlustat_medlemskap180119
Avslutat medlemskap
Jag slår alltså inte fast något och "påstår" (det är viktigt med ord ibland) utan redovisar vad jag upplevt samt framlägger en teori ...
Jag vill absolut inte att det ska bli massa tjafs om beskyllningar för sånt som man inte sagt osv., men jag håller inte riktig med dig här. I min värld är "påstår" och "säger" eller i det här sammanhanget "skriver" synonymer, så när du redovisar upplevelsen att
"...den vidvinkliga 16-35/2.8 SSM lockade tyvärr fram en del ghostingeffekter som man inte såg en antydan till när man jämförde med en A900 eller en gammal A700"
så uppfattar jag det som ett påstående att A77 skapar ghostingeffekter.
Nu kan ju det här bero på något spciellt i just det tillfället, en rörelse kombinerat med värmevågor eller en reflex eller nåt som skulle kunna inträffat med en bild tagen av de andra kamerorna, så det är sunt om du backar lite från det, men om det skulle vara just det objektivet som skapar nämnda effekt i kombination med SLT och det dessutom är såpass minimalt att det bara går att upptäcka i stor förstoring och under ytterst speciella omständigheter kanske det är något som inte har någon som helst praktisk betydelse.
Vad är det alltså som händer? Ghosting uppfattar jag som att det blir en ljus skugga av motivet som är lite förskjutet som vid en dubbelexponering eller blixtfoto av motiv i rörelse där det också finns gott om omgivande ljus. Har du något bildexempel?
/Mats