pet
Aktiv medlem
Tja.med bländare f/144 som största bländaröppning tror jag det blir jäkligt svårsålt. Hur många Zeissloggor det än är uppmärkt med. Fast någon samlare kanske vill slänga upp en krona
Hahaha låååååååånga slutartider blir det
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tja.med bländare f/144 som största bländaröppning tror jag det blir jäkligt svårsålt. Hur många Zeissloggor det än är uppmärkt med. Fast någon samlare kanske vill slänga upp en krona
.... med NEXen även om det är en superbra kamera så passar den nog inte riktigt mitt sätt att fotografera. /Mats
Jag personligen tycker det låter som väldigt mycket prylhysteri...suget fter nya prylar....betydligt mer prylhysteri än teknikintresse faktiskt....
... och hur bra kan en bild bli för den vanliga mannen så att säga. att det kommer kameror som tar 20b/sek risk att man tröttnar på smattrandet, hundra bilder på några sekunder. mycke sorterjobb framför datorn det. kul i början men sen.
//Bengt.
Hursomhelst har jag roligt och det är huvudsaken för mig. Om andra tycker jag är knäpp struntar jag i, alla får väl göra på sitt sätt. Det här funkar för mig i alla fall just nu, men det kanske ändras framöver, vem vet. Carpe diem!
/Mats
Hahaha låååååååånga slutartider blir det
Nja, det är väl inte så snabb serietagning är tänkt att användas. Jag ser ett stort värde i snabba serier där man kan ta korta skurar med 3-5 bilder på t.ex. en samling personer för att om man bara tar en bild så är risken stor att det är nån som blundar, eller gör en konstig min precis då osv. Eller i ett actionfoto av en mountain-bikare i fullt ös så kan bilden bli helt sabb om det råkar stänka en jordklump precis i vägen för ena ögat t.ex. Finns massor av exempel, men att bara mata på hundra bilder blir ju inte så bra.
/Mats
Många gnäller över DRO och uppmanar att direkt slå av det samt all tänkbar brusreducering (för RAW), men är det så klokt egentligen?
Någon som vet om det finns bilder på blixtens innnandömme. Någon som plockat isär den på nätet?
Visst, jag fixar det när tillfälle ges.
Har förresten beställt både ditt och mitt skinnfordral, svart till mig och rosa till dig .
Ska se hur lång tid det tar med frakten hit så kanske jag kan skicka både papper och läderpung på samma gång. Vi hörs IRL.
/Mats
Ser ju suveränt ut det där.. Men "Gris-skära"
Hjälp... :-(