Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony NEX-3 & NEX-5

Ahh vad läcker... En sådan måste väl anskaffas.. Hmm Hur fasen funkar den sidan då.. Att beställa menar jag. Man skall ge anbud... pris står ju där. Skall man sätta igång att pruta järnet nu.. :)

Absolut! Bara måste ha, fast röd, nja vet inte riktigt. Verkar finnas i svart också, bara att leta.
http://www.youtube.com/watch?v=Mn0WSZITvYw

Finns tydligen i alla möjliga färger. Vitt kanske inte är så dumt?
http://cgi.ebay.com/Leather-Case-Ba...088?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c1830f1c0


/Mats
 
Äh, ta och virka en liten axelremspåse i rosa till kameraskrället!

Ska det bli som det där pjoskandet med mobiltelefoner med alla små tillbehör?

Måste man ha matchande kalsonger/trosor som har en NEX-logga också?
 
Hur fasen beställer man.. Mtas. Du som kan sådant att handla på nätet. Kan du köpa en åt mig? Så sätter jag in pengar till dig via banken... En svart. ...Passar ej på svart hoj med röd..
 
Tack Mats min vän.. Lena skötte allt sådant förut. Och jag har just aktiverat konto. Men har inte en susning om hur fasen man handlar med sådana där grejer.. Hmm... Det är många saker att lära sig nu då inte Lena finns mera.. Bara betala räkningar var en historia för sig själv kan jag säga.. :-(.

Men till sist ordnade det sig..
 
Senast ändrad:
Ahh vad nöjd man blir över en sådan här produkt som direkt ur låddan bara tar en bild utan stulande eller nått. Pang på bara så sitter bilden..
Självporträtt efter dusch...Jag är kanon-nöjd med mitt köp... Och taget med Jpeg.....

SONY NEX-5
Exposure Time = 1/8"
F Number = F5.6
Exposure Program = Aperture priority
ISO Speed Ratings = 1600

Kollade din bild. Och eftersom du inte kan ladda den i tråden p g a datorstrul så gör jag det så gärna åt dig!
Men är du fullkomligt säker på att din NEX är rätt kalibrerad och inte har ett ocentrerat objektiv? Men va fan, kameran ljuger inte, sägs det ju.
 

Bilagor

  • tobbe.jpg
    tobbe.jpg
    45.4 KB · Visningar: 285
SONY NEX-5
Exposure Time = 1/8"
F Number = F5.6
Exposure Program = Aperture priority
ISO Speed Ratings = 1600

Kollade din bild. Och eftersom du inte kan ladda den i tråden p g a datorstrul så gör jag det så gärna åt dig!
Men är du fullkomligt säker på att din NEX är rätt kalibrerad och inte har ett ocentrerat objektiv? Men va fan, kameran ljuger inte, sägs det ju.

Haha, han ser ut so Siewert Öholm :)


/Mats
 
Hhaaaahahahahahahahahahahaha H........aaaahahahaaa,, Du eee så jävla gooo gybbe du... Den bara MÅSTE du sända över till mig per mail...
 
Hhaaaahahahahahahahahahahaha H........aaaahahahaaa,, Du eee så jävla gooo gybbe du... Den bara MÅSTE du sända över till mig per mail...

Kan jag väl göra! Den är redan sänd till FLT(det benämndes så innan) som servar 108 dagstidningar. Även TT har fått. Nu ligger jag i förhandling med CNN också. Ska även göra ett försök på ARLA så de kan trycka på sina mjölkförpackningar.

Däremot fattar jag inte alls varför Sony inte ville ha den som reklam för NEX. De har tydligen inget sinne för livets vackra:)

Så självklart ska modellen få sitt exemplar också.
Fast jag var snäll och beskar bilden kraftigt så du kan vara lugn för att dina blommiga stringtrosor "med slipsen utanför" inte syns.
 
Och du gör vad uppe då Mats? Jo nattsuddar...:)

Men du har rätt. Dax för sova.. Och Mats. Hojta till hur många kr jag skall sätta in för den där NEX väskan...

Och Lennart. Royalitys vill ja ju ha...
 
Ahh vad läcker... En sådan måste väl anskaffas.. Hmm Hur fasen funkar den sidan då.. Att beställa menar jag. Man skall ge anbud... pris står ju där. Skall man sätta igång att pruta järnet nu.. :)

O jag tycker tvärt om...ser ju ut som ett suspensoar o det är nått jag inte vill gå runt med hängandes över axel eller stoppa kameran i :) men men smaken är ju som sagt delad.

Personligen behöver jag inget fodral till Nex men om jag skulle skaffa nått så skulle det blir ett half case bara för att få bättre/skönare grepp.

Nått liknade detta som jag personligen tycker är riktigt snyggt men lite väl dyrt för att jag skall kunna motivera ett köp :(

http://cgi.ebay.com/Gariz-Leather-G...&otn=2&po=LVI&ps=63&clkid=6122120942295222460
 
O jag tycker tvärt om...ser ju ut som ett suspensoar o det är nått jag inte vill gå runt med hängandes över axel eller stoppa kameran i :) men men smaken är ju som sagt delad.

Personligen behöver jag inget fodral till Nex men om jag skulle skaffa nått så skulle det blir ett half case bara för att få bättre/skönare grepp.

Nått liknade detta som jag personligen tycker är riktigt snyggt men lite väl dyrt för att jag skall kunna motivera ett köp :(

http://cgi.ebay.com/Gariz-Leather-G...&otn=2&po=LVI&ps=63&clkid=6122120942295222460

Håller med och half casen du länkade till är ju lika dyr som den är snygg. Men man kan ju köpa ett brunt "suspset" och bara använda underdelen. Betydl. billigare.

Överdelen kan man ju skicka till tre kronors materialförvaltare. Jag har inte heller ngt fodral och kör vidare med min gamla omaka raggsocka de gånger kameran skall skramla omkring i ryggan tillsammans med termosar och kikare etc.
 
Villket nattsudderi. Har ni inget annat för er så här dags?

/Mats

Lite bildbehandling för att försöka glömma att man ödslat bort ett par timmar på att se ett mediokert Tre Kronor i JVM måste väl föras på kontot "nyttigare sysselsättningar" än att ragga suspensoarer på E.bay?

Men vi har alla våra böjelser, väl?:)

För övrigt har jag snabbtestat A550 mot NEX-5 vid iso 1600. Samma glugg: 50/1.4. Den lite modernare sensorn i NEX fäller utslaget till dess fördel här i såväl detaljering som brus.

Detta trots att NEX:s nominella iso skiljer sig från A550 så att där A550 indikerar 1/125 vid f/2.8 så indikerar NEX 1/80 sek. Nästan ½ - 2/3 EV falskt iso på NEX m a o. Men båda sattes manuellt till 1/125 och f/2.8 och det ser lite bättre ut med NEX i alla fall på ett iso som motsvarar c:a 2600 på A550.

Även kört NEX mot 5DMKII med likvärdigt objektiv. ¨Liknande isoförhållande här men efter en rawkörning bör resultatet inte jämföras på samma dag, eller samma kvartal efter skalning till samma bildstorlek. Allt till 5DMkII.s fördel. Och konstigt vore det väl annars.

Däremot står sig NEX väl mot Canon 7D och andra aps-kameror som A550. Hurdant det är i jämförelse med A580/A55 m fl av de senare modellerna från Pentax o Nikon vet jag inte däremot.

MEN NEX är en väldigt bra kamera.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.