Ledsen att göra er besvikna mina herrar. Maken vägrade och hotade med försäljning av den äkta hästen om jag tvingade honom till förnedringstv.
Illa. Älskar ju pållen så det gick ju bara inte.
Hursomhelst fick NEX'en vara med på en ridkursdag idag. Intrycken till nu är att DEN ÄR SNABB! (Sa jag inte det igår också??
Den ÄR snabbare än K10D och 7bps-läget funkar nog bara man står lite längre ifrån - jag glömde bort det idag. :S Jag känner nog att jag kan lyckas få bilder i rätt moment.
Dock är jag inte jättenöjd över filmerna. De känns flimriga på något sätt. Jag tror jag har läst att man kan sätta på ett ND-filter för att "kameran" ska lugna sig?
Jag förstår inte hur jag har kunnat överleva utan en vinklingsbar skärm innan. Nu kan jag lägga kameran i gräset framför hästens mule men samtidigt titta på skärmen och jag slipper lägga mig på mage bland fästingar och härligheter.
Jag älskar även dess storlek, Grymt behändig och man märker knappt att man har den med sig.
Efterbehandlingen krävde inte lika mycket som med K10an. Lite kontrast, highlighta skuggor, lite unsharp och lite pill på levels och de blir kanon. Även PSElements "auto-lägen" fungerar bra om det är bilder som skall till blogg eller Facebook.
Jag är efter denna första riktiga fotodag mycket nöjd! Eftersom kameran är så smidig och behändig så vill jag bära med den oftare utan att behöva ha en dedikerad fotoväska med mig. Därför är jag på jakt efter LCD-skyddet och detta tillbehörspaketet
http://www.sony.se/product/dsa-accessory-kits/acc-fwca. Med det där skyddet kan jag lägga kameran i min nuvarande handväska.
Något jag är sugen på att testa är att köpa ett billigt objektiv och sätta på en adapter. Har inga objektiv liggandes, kanske har svärfar några gamla MF Nikon-objektiv jag kan få låna... Jag gillade inte MF på K10, vet itne om jag kommer gilla det på NEXen...